Στα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία κατά κανόνα εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, υπάρχουν δύο επιλογές για κίνηση προς τα εμπρός: το “D” και το “B”.
To “B” λοιπόν στα υβριδικά οχήματα δυναμώνει την αναγεννητική πέδηση, μετατρέποντας κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, για να γεμίσει τις μπαταρίες του συστήματος. Αυτό διαφέρει αρκετά από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, όπου οι επιλογές στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαχειρίζεται τη δύναμη και τη ροπή του κινητήρα, με φρενάρισμα αποκλειστικά από τις τριβές του κινητήρα.
Η Toyota μπορεί να μην έχει τα πιο εντυπωσιακά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα του κόσμου, αλλά έχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά κάνοντας τα υβριδικά αυτοκίνητα mainstream παγκοσμίως. Από τη πρώτη γενιά του Prius όμως, μέχρι σήμερα, υπάρχουν πολλές διαφορές, συμπεριλαμβανομένου του “Β” στις επιλογές για το κιβώτιο ταχυτήτων.
Τι σημαίνει το Β και πότε το επιλέγουμε
Σε γενικές γραμμές, το “B” σημαίνει “Braking” και εννοεί το φρενάρισμα του κινητήρα. Αν είναι πιο οικείο σε εσάς το κλασσικό PRNDL των αυτόματων κιβωτίων, το “B” είναι βασικά ο αντικαταστάτης του “L” που σημαίνει “low”. Συνήθως, ένα κιβώτιο ταχυτήτων έχει προγραμματιστεί να δίνει προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου και ως εκ τούτου θα προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει την υψηλότερη ταχύτητα που μπορεί. Αυτό θα σας εξοικονομήσει χρήματα μακροπρόθεσμα, αλλά δεν είναι πάντα αυτό που χρειάζεστε. Η εναλλαγή ενός αυτοκινήτου σε B (ή L), λέει στον υπολογιστή να παραμείνει σε χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο ακόμα κι αν μια υψηλότερη σχέση θα είχε ως αποτέλεσμα βελτιωμένη οικονομία καυσίμου. Ωστόσο, τα υβριδικά της Toyota δεν έχουν πραγματικά γρανάζια καθώς πρόκειται για κιβώτια CVT που χρησιμοποιούν ιμάντες, εξού και η χρήση του “B” αντί του “L”, καθώς τεχνικά δεν είναι κάποια χαμηλότερη (lower) ταχύτητα.
Διαβάστε περισσότερα στο autotypos.gr