Δύο καρέ από βίντεο που αφορά τη διαδρομή της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την επιβατική και είχε ως αποτέλεσμα το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έφερε στη δημοσιότητα το Open.
Σε αυτά βλέπουμε δύο καρέ από βίντεο που έχουν στα χέρια του οι αρχές από την εμπορική αμαξοστοιχία από κάμερα μίνι μάρκετ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι φωτογραφίες δεν είναι από τις κάμερες του ΟΣΕ, αφού οι σκληροί δίσκοι της εταιρίας security που έχει σύμβαση μαζί του και έχει εγκατεστημένες κάμερες στις στάσεις του σιδηροδρόμου, δεν ζητήθηκαν τις πρώτες μέρες και όταν ζητήθηκαν το υλικό από την νύχτα του δυστυχήματος δεν υπήρχε με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μέχρι τώρα υλικό από τη διαδρομή της εμπορικής.
Τα στιγμιότυπα έχουν ληφθεί από κάμερα σε μίνι μάρκετ στη Λεπτοκαρυά το οποίο βρίσκεται κοντά στη σιδηροδρομική γραμμή. Σύμφωνα με τον δικηγόρο και πατέρα της Μάρθης, ένα από τα 57 θύματα, Αντώνη Ψαρόπουλο από τα καρέ φαίνεται πως κάτι υπήρχε μεταξύ της πρώτης πλατφόρμας που μετέφερε λαμαρίνες και της δεύτερης μηχανής. «Φαίνεται ένα περίγραμμα ένας όγκος, ουσιαστικά, που δεν μπορούμε με σαφήνεια να πούμε τι είναι. Αν είναι δοχεία ή μπετόνια».
Ωστόσο η σημερινή ανακοίνωση της Hellenic Train λέει ότι: «το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων».
Σύμφωνα με τη Hellenic Train, η σύνθεση της εμπορικής αμαξοστοιχίας περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
- Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
- Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
- Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
- Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Μέσα στον Φεβρουάριο αναμένονται τα πορίσματα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και της Γάνδης για τα αίτια της έκρηξης και της φωτιάς που είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο τουλάχιστον 5 επιβατών.