Η φωτιά ενδέχεται να ξεκίνησε από τα τρία πρώτα βαγόνια, τόνισε το μέλος εμπειρογνώμων οικογενειών θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη, Κώστας Λακαφώσης.
Ο μηχανολόγος, αεροναυπηγός, μηχανικός εκτίμησε πως η φωτιά ενδέχεται να ξεκίνησε από τα τρία πρώτα βαγόνια. Έτσι, αν υπήρχε κάποιο παράνομο φορτίο, ανάμεσα στις λαμαρίνες, θα μπορούσε να ήταν στο συγκεκριμένο σημείο, δηλαδή στην ένωση της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
«Είναι 15 βαγόνια στο σύνολο, 13 αν βγάλουμε τις δύο μηχανές: τρεις πλατφόρμες μπροστά με λαμαρίνες και μετά άλλες δέκα με κοντέινερ» και τα τελευταία δύο είναι κενά, εξήγησε μιλώντας στο Mega.
«Οι λαμαρίνες καλύπτουν 14,7 μέτρα από τα 20 μέτρα που είναι το σύνολο της πλατφόρμας. Κάθε μία πλατφόρμα έχει ένα κενό 2,5 μέτρων μπροστά και το σημείο που επικεντρωνόμαστε περισσότερο είναι το μπροστινό. Αυτό είναι το σημείο που με διασταύρωση των οπτικών στοιχείων, αλλά και με μέτρηση του χώρου σε σχέση με την ποσότητα που ψάχνουμε, είναι αυτό που μας δημιουργεί τις περισσότερες υποψίες» πρόσθεσε.
Σημείωσε ακόμα πως οι κάμερες θα έπρεπε να έχουν καταγράψει την εμπορική αμαξοστοιχία. Σημειώνεται ότι πρόκειται για υλικό που έχει χαθεί.
«Ο επίσημος τρόπος να γνωρίζουμε τι συμβαίνει σε ένα σιδηρόδρομο είναι οι κάμερες, γιατί οι κάμερες στους σταθμούς είναι για να ελέγχουν κάθε πλατφόρμα, κάθε σημείο – ελέγχονται μέσα από το δίκτυο καταγραφής του ΟΣΕ και ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος να έχει καταγράψει κάθε σημείο. Αυτός ήταν και ο τρόπος που καταφέραμε να διασταυρώσουμε πόσοι επιβάτες ανέβηκαν στη Λάρισα» ανέφερε.
«Το ίδιο έπρεπε να συμβαίνει και στην εμπορική. Έπρεπε στον σταθμό τον εμπορικό της Θεσσαλονίκης, στη διαλογή, να έχουν καταγραφεί τα πάντα από πολλές κάμερες» συμπλήρωσε, ενώ ερωτηθείς για το αν υπήρχε λαθραίο φορτίο ο πραγματογνώμονας, είπε ότι «δεν υπάρχει τρόπος να μην έχουμε καύσιμο. Κάτι υπάρχει. Είναι αδύνατον να υπάρχει ανάφλεξη και καύση, χωρίς καύσιμη ύλη. Είναι ακριβώς αυτό που λέγαμε δύο χρόνια πριν: για να δημιουργηθεί όλο αυτό (σ.σ. η φονική φωτιά) χρειάζεται ποσότητα καύσιμης ύλης, χωρίς αυτή δεν φτάνει ούτε η ενέργεια της σύγκρουσης, ούτε ο κεραυνός…».
«Σε αυτά τα χώματα δειγματοληψία δεν γίνεται. Κάναμε δειγματοληψίες στις 29 Μαρτίου του 2023, 29 μέρες μετά, και ελήφθησαν κάποια δείγματα αλλά αυτά τα δείγματα δεν μπορούν να γίνουν δεκτά στο δικαστήριο», είπε ακόμη μιλώντας για το μπάζωμα.