«Άντε γεια» στη Nielsen και τις τηλεμετρήσεις είπε η Paramount Global «χρεώνοντας» στην εταιρεία σφυγμομετρήσεων οπτικοακουστικού περιεχομένου αυξημένες οικονομικές απαιτήσεις στο πλαίσιο ανανέωσης της μεταξύ τους σύμβασης. Το συμβόλαιο Paramount- Nielsen έληξε τα μεσάνυχτα της περασμένης Δευτέρας.
«Η Nielsen διέκοψε τη μακροχρόνια συνεργασία μας στις μετρήσεις, με τις απαράδεκτες απαιτήσεις της, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών αυξήσεων των τιμών που δεν συνάδουν με τις πραγματικότητες μιας μεταβαλλόμενης βιομηχανίας», ανέφερε η Paramount σε ανακοίνωσή της.
«Περάσαμε τα τελευταία χρόνια προετοιμάζοντας ένα μέλλον πολυποίκιλων μετρήσεων και δημιουργώντας την επιχειρησιακή υποδομή για να κινηθούμε πέρα από τη Nielsen. Είμαστε σίγουροι για την ποιότητα της προσφοράς εναλλακτικών “νομισμάτων” για τους πελάτες μας, καθώς συνεχίζουμε τις προσπάθειες για την επίτευξη μιας νέας συμφωνίας με τη Nielsen με λογικούς οικονομικούς όρους», υπογραμμίζεται στην ίδια ανακοίνωση.
Παραδόξως η Nielsen, απάντησε με λακωνικό τρόπο: «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Paramount για μια νέα συμφωνία». Έτσι κι αλλιώς πάγια τακτική της εταιρείας ερευνών και μετρήσεων τηλεθέασης είναι να τοποθετείται δημοσίως σε ότι την αφορά.
«Το κόστος της Nielsen σε σχέση με το ποσοστό των διαφημιστικών εσόδων της Paramount έχει πενταπλασιαστεί σε σημαντικά τμήματα της εταιρείας μας τα τελευταία χρόνια- σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αμοιβές της Nielsen υπερβαίνουν ήδη τα συνολικά διαφημιστικά έσοδα του δικτύου που μετράται. Αυτό μας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το μοντέλο, όπως προτείνεται, δεν είναι λειτουργικό και ότι η δομή του κόστους απαιτεί ανασχεδιασμό», αναφέρει σε υπόμνημα προς τους πελάτες της Paramount, ο Τζόν Χέιλι επικεφαλής του τομέα Διαφήμισης της πολυεθνικής εταιρείας ΜΜΕ, με έδρα τη Νέα Υόρκη, το οποίο κατέληξε και δημοσιογραφικά γραφεία στις ΗΠΑ.
Η Paramount προετοιμαζόταν το τελευταίο διάστημα για παν ενδεχόμενο. Προσφέρει στους διαφημιζόμενους ενημέρωση για τις επιδόσεις των οπτικοακουστικών προϊόντων της, λαμβάνοντας δεδομένα τηλεθέασης από την εταιρεία ερευνών και μετρήσεων VideoAmp, με την οποία άρχισε συνεργασία πριν από τέσσερις μήνες, θέλοντας να καλύψει το- πιθανό- αδιέξοδο με τη Nielsen, αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ.
Η Paramount Global ναι μεν δεν απέκλεισε την πιθανότητα να τα βρει εν τέλει με τη Nielsen, όμως έχει plan B με την VideoAmp, για την οποία πάντως εκφράζονται επιφυλάξεις, αναφέρουν παρατηρητές του χώρου των ΜΜΕ στις ΗΠΑ θέτοντας ερώτημα αν η ποιότητα πληροφοριών από την VideoAmp είναι αξιόπιστη όσο της Nielsen.
Για την ιστορία, δεν είναι η πρώτη φορά που ένας μιντιακός όμιλος αποχωρεί από τις μετρήσεις της Nielsen. Είχε συμβεί το 2019 με την CBS Corp. που επικαλέστηκε τους ίδιους λόγους (ακριβή τιμολόγηση υπηρεσιών).
Η αποχώρηση από τις τηλεμετρήσεις επηρέασε το δίκτυο CBS, την ομότιτλη εταιρεία διανομής τηλεοπτικού περιεχομένου, τη θυγατρική Showtime Networks (ή Paramount+), τα δίκτυα Smithonian, Pop, το CBS Sports και το δίκτυο 27 τοπικής εμβέλειας καναλιών του CBS, θυμούνται αμερικανικά ΜΜΕ. Τα δίκτυα και οι πλατφόρμες της εταιρείας ΜΜΕ είχαν μείνει τότε χωρίς μετρήσεις για καμιά 10αριά μέρες.
Διαβάστε επίσης
ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ: Νέα τρίωρη στάση, συνάντηση με Σωκράτη Φάμελλο και πιθανότητα πληρωμής δεδουλευμένων