Φανταστείτε το «Survivor» να εναλλασσόταν αν όχι στην κορυφαία θέση τηλεθέασης– άντε στη δεύτερη- σε καθημερινή βάση ας πούμε με τη «Γη της ελιάς» ή το «Grand Hotel».
Να το παρακολουθούσαν δηλαδή γύρω στις 800.000 με 700.000 (σε μια ας πούμε «κακή» μέρα) τηλεθεατές και στην ώρα προβολής του να έκανε έστω 20άρια (μερίδια τηλεθέασης). Υπήρχε περίπτωση να «ολοκληρωνόταν» η προβολή του στον ΣΚΑΪ εντός τριμήνου; Τα πεπραγμένα προηγούμενων σεζόν- καταγεγραμμένα από τη Nielsen- δίνουν την απάντηση.
Το «Survivor» άρχιζε, συνήθως Ιανουάριο και τελείωνε προς τον Ιούλιο. Κοντά ένα επτάμηνο δηλαδή. Αυτά μέχρι και πέρσι.
Τα «μερομήνια» στον ορίζοντα του εμβληματικού τοξικού ριάλιτι με έντονο το «ανθρωποφαγικό» στοιχείο πρωτοεμφανίστηκαν αρκετά πίσω στο χρόνο ωστόσο το πρόγραμμα που είχε δεσπόζουσα θέση στο «φιλέτο» τηλεθέασης λόγω κεκτημένης φόρας προσήλκυε τηλεθεατές. Όμως με σταδιακά φθίνουσα πορεία.
Η συχνότητα εμφάνισης του προγράμματος στο ημερήσιο τηλεβαρόμετρο της Nielsen με τα δημοφιλέστερα προγράμματα από καιρό είχε αρχίσει να μεταβάλλεται. Η συχνότητα παρουσίας του στο Top 10 με τα δημοφιλέστερα προγράμματα κάθε ημέρας από πυκνή- σχεδόν καθημερινή- έγινε αραιή και σπάνια, ώσπου εξαφανίστηκε από την «κορυφαία 10άδα». Που σημαίνει ότι αν το 10ο στη λίστα της Nielsen πρόγραμμα είχε τηλεθέαση έστω 5% ήτοι περι τους 500.000 τηλεθεατές, το «Survivor» είχε επίδοση κατώτερη.
Πιο συγκεκριμένα στα δεδομένα, ανα τυπολογία προγράμματος, που δημοσιοποιεί η Nielsen σε εβδομαδιαία βάση, το «Survivor» εμφανίστηκε τελευταία φορά- από την αρχή της σεζόν μέχρι τώρα- στις 11 Οκτωβρίου 2024. Εκείνο το επεισόδιο είχε τηλεθέαση 3,1%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 352.000 τηλεθεατές. Ενδεικτικά το πρώτο σε προτιμήσεις πρόγραμμα της ίδιας ημέρας ήταν το επεισόδιο της σειράς «Η γη της ελιάς» με τηλεθέαση 7,6% ή 769.000 τηλεθεατές.
Σε ένα τοπίο που άλλαζε ο ΣΚΑΪ σχεδόν εμμονικά επένδυε «τα πάντα όλα» στο ριάλιτι δήθεν επιβίωσης.
Σε περίοδο που «άνθιζε» η ελληνική μυθοπλασία, ο ΣΚΑΪ εγκλωβισμένος στις επιλογές του έβλεπε το «Survivor» να εμφανίζει έντονα σημάδια κόπωσης ανήμπορος να κάνει το παραμικρό.
Η ανανέωση στο ριάλιτι σοου ήταν άνευ ουσίας, αφού γινόταν απλώς «ανακύκλωση υλικών». Τις ομάδες κάθε φορά αποτελούσαν επαγγελματίες παίκτες- γυρολόγοι στα ριάλιτι της Acun Medya που έκανε την παραγωγή του «Survivor».
Το «Survivor» επιχειρήθηκε φέτος να ανατοποθετηθεί στον ανταγωνισμό. «Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα αλλιώς». Έγινε αναπρογραμματισμός και αντί για Γενάρη άρχισε μέσα Σεπτεμβρίου, για πρώτη φορά έπειτα από σειρά ετών. Οι «μονιμάδες» των τουρκικής παραγωγής ριάλιτι περίπου έμειναν στο ράφι. Τζίφος. Πιθανόν εξαρχής προβλεπόμενος.
Ο αναπρογραμματισμός είχε, ταυτόχρονα, διπλή «ανάγνωση». Η πρώτη ήταν εκείνη που διατυμπάνιζε με κάθε τρόπο την «ανανέωση». Η δεύτερη είχε χαρακτηριστικά plan B. Το τέλος του έτους ανέκαθεν σήμανε τη λήξη του πρώτο ημιχρόνου της σεζόν. Με αυτό ως δεδομένο ο ΣΚΑΪ, ο οποίος από ό,τι φαίνεται είχε κάνει τα κουμάντα του εγκαίρως, συνεννοήθηκε το «Survivor» να «τρέξει» από την αρχή της σεζόν, συνδυαστικά δε με το ομοειδές «Tempting fortune». Η περίοδος των Χριστουγέννων ήταν κάτι σαν μαξιλαράκι ασφαλείας για τον σταθμό «σε περίπτωση που…»
Και πράγματι το ενδεχόμενο επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα. Το «Survivor» με ορατά, από καιρό, τα σημάδια «γήρανσης» δεν κατάφερε να δικαιολογήσει τον τίτλο του. Τηλεοπτικό «Βατερλό». Ευτυχώς ήταν «προγραμματισμένο» για «τόσο όσο» και υποστηρίζεται ότι δεν ολοκληρώνεται με συνοπτικές διαδικασίες, εσπευσμένως, αλλά «στην ώρα του», δηλαδή μεθαύριο Πέμπτη (12/12). Καθημερινή δηλαδή, σε ημέρα που υπάρχει όχι μόνον μυθοπλασία αλλά και έντονη αθλητική δραστηριότητα που καλύπτεται «ζωντανά» από τον ανταγωνισμό. Αν το πρόγραμμα κατάφερνε μερίδια τηλεθέασης στην ώρα προβολής του γύρω στο 20% με 25% δεν θα μάθουμε ποτέ, πότε ακριβώς θα ολοκληρωνόταν. To μέλλον για το ριάλιτι άδηλο. Ίσως την Πέμπτη με τον τελικό, να μπει τελεία– κατά μια εκδοχή- στον κύκλο ζωής του κανάλι του Φαλήρου.