Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης – σε συνεργασία με τον Άκη Σακελλαρίου – παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δραματική κωμωδία «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή» της Sarah Ruhl, στο Θέατρο Βρετάνια. Με υποψηφιότητες στα βραβεία Tony και στην τελική λίστα των φιναλίστ για το Βραβείο Pulitzer το 2010, το έργο έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από τον ξένο Τύπο.
Λόγω των διαδοχικών ατυχημάτων των δύο πρωταγωνιστών, Άκη Σακελλαρίου και Νάντιας Κοντογεώργη, τους πρωταγωνιστικούς ρόλους αναλαμβάνουν ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης και η Γαλήνη Χατζηπασχάλη. Τους επόμενους μήνες αναμένεται οι δύο ηθοποιοί να επιστρέψουν σε διπλή διανομή.
Μαζί τους οι εξαιρετικοί ηθοποιοί Δημήτρης Σαμόλης, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Δημήτρης Δεγαΐτης, Ελευθερία Μπενοβία και Δανάη Ομορεγκιέ – Νεάνθη.
Το έργο. Στα τέλη του 1880, μερικά χρόνια μετά την εφεύρεση του ηλεκτρισμού, στη βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός, ένας καταξιωμένος γιατρός, αφοσιωμένος επιστήμονας και οικογενειάρχης, ο δρ Γκίβινγκς, ανακαλύπτει, με αγνές προθέσεις, με στόχο τη θεραπεία της «υστερίας» των γυναικών (και ενίοτε των αντρών) ασθενών του, μια εκπληκτική, νέα και πρωτοπόρα συσκευή: τον ηλεκτρικό δονητή. Είναι ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα, όταν η μηχανή του διεγείρει τις ασθενείς του σ’ αυτό που τότε ονόμαζαν ευτυχισμένους παροξυσμούς (ή, όπως τους ξέρουμε σήμερα, οργασμούς). Ευαίσθητος στην επιστήμη του, είναι αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει. Ενώ ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει να το κάνει για τη γυναίκα του. Όταν μια νέα «υστερική» ασθενής κάνει την εμφάνισή της μαζί με τον σύζυγό της, φέρνοντας μαζί τους την προβληματική σχέση τους αλλά και μία τροφό, το ζεύγος Γκίβινγκς θα κληθεί να αναθεωρήσει και τη δική του σχέση.
Ο σκηνοθέτης. Λέει ο Μαρκουλάκης: «Το έργο ‘‘Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή’’ μας ταξιδεύει σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι ήξεραν περισσότερα για την αφρικανική ήπειρο απ’ όσα ήξεραν για το ίδιο τους το σώμα. Σε μια εποχή όπου η επιστήμη και η τεχνολογία φαίνονταν να καλπάζουν με ρυθμούς ασύλληπτους, όπου κάθε ερώτημα φαινόταν έτοιμο να απαντηθεί και οι άνθρωποι ήταν γεμάτοι βεβαιότητες. Δεν διέφεραν, λοιπόν, πολύ από εμάς, σήμερα».
* Παραστάσεις: Πέμπτη και Παρασκευή στις 21.00, Σάββατο στις 18.00 και 21.00, Κυριακή στις 19.15