Σε νέο της σημείωμα, η εξειδικευμένη και ανεξάρτητη εταιρεία χρηματοοικονομικών αναλύσεων προχωρά σε ενημέρωση (update) των εκτιμήσεών της μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ για 880 εκατ. ευρώ, τα οποία θα χρηματοδοτήσουν νέα ελκυστικά έργα παραχωρήσεων.
Γιατί ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ; Όπως εξηγεί στο σημείωμά της η Research Greece, ο βασικός λόγος για να αποκτήσει κάποιος τη μετοχή σχετίζεται με την ελκυστικότητα της στον τομέα των υποδομών και πιο συγκεκριμένα:
- Η κίνηση στους αυτοκινητοδρόμους, σε συνδυασμό με την αναπροσαρμογή των διοδίων με βάση τον πληθωρισμό στους αυτοκινητόδρομους που ήδη λειτουργούν, αποτελεί το πιο ασφαλές και ελκυστικό σημείο από άποψη risk/return.
- Όλοι οι αυτοκινητόδρομοι στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν ιστορικό λειτουργίας και εσόδων/κερδοφορίας.
- Οι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν το 43% της εκτιμώμενης αξίας, με το αεροδρόμιο στο Καστέλι (το δεύτερο μεγαλύτερο στη χώρα) να συνεισφέρει ακόμα 6%.
Σημαντικά περιθώρια ασφαλείας στην αποτίμηση (buffers): Το 50% της τιμής στόχου προέρχεται από τις παραχωρήσεις, το 20% από τη συμβατική ενέργεια και το 10% από την κατασκευή, με το υπόλοιπο 20% να υπολογίζεται με βάση την καθαρή ταμειακή θέση μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Οι παραχωρήσεις, και πιο συγκεκριμένα οι αυτοκινητόδρομοι, αποτελούν το «μαξιλάρι ασφαλείας».
Αποτίμηση: Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων σε όρους παρούσας αξίας (NPV) εκτιμάται στα 1,3 δισ. ευρώ (12,7/μετοχή), η συμβατική ενέργεια στα 543 εκατ. ευρώ (5,25/μετοχή) και η κατασκευή σε όρους λογιστικής αξίας (Book Value) στα 266 εκατ. ευρώ (2,67/μετοχή). Σημειώνεται ότι η αποτίμηση δεν περιλαμβάνει κάποια αποτίμηση για τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, το IRC, τον BOAK, ακίνητα κ.α., στα οποία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ήδη επενδύσει χρήματα, αυξάνοντας περαιτέρω τα περιθώρια ασφαλείας.
Διαβάστε επίσης
ΑΔΜΗΕ: Έσοδα 356,6 εκατ. για 9μηνο και στα 120 εκατ. τα καθαρά κέρδη
Ικτίνος: Ενισχύει την παρουσία της στην Μέση Ανατολή με αύξηση 12% στις εξαγωγές το 2024