Η «Αθηνά», το υπερσύγχρονο TBM (Tunnel Boring Machine), που ανέλαβε την κατασκευή της σήραγγας μήκους 5 χιλιομέτρων από την Κατεχάκη έως τον Ευαγγελισμό, πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο, ολοκληρώνοντας το 50% της διαδρομής της. Η σήραγγα αυτή αποτελεί μέρος της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ενός εμβληματικού έργου που υλοποιείται από την κοινοπραξία AVAX – GHELLA – ALSTOM.
Το TBM «Αθηνά» έχει ήδη περάσει κάτω από τον σταθμό «Γουδή» και έχει ολοκληρώσει την κατασκευή κάτω από τον σταθμό «Ζωγράφου». Επόμενος προορισμός της είναι ο σταθμός «Ιλίσια», τον οποίο αναμένεται να φτάσει μέσα στις επόμενες ημέρες, συνεχίζοντας με γοργούς ρυθμούς το έργο της.
Παράλληλα, ο δεύτερος μετροπόντικας, η «Νίκη», που ξεκίνησε την κατασκευή της σήραγγας από το Άλσος Βεΐκου το καλοκαίρι του 2024, έχει ήδη ολοκληρώσει 750 μέτρα σήραγγας. Η «Νίκη» έχει περάσει κάτω από τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου» και κατευθύνεται προς τον σταθμό «Γαλάτσι», τον δεύτερο κατά σειρά σταθμό της διαδρομής της.
Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, με συνολικό μήκος 12,5 χιλιομέτρων, είναι ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα υποδομής που υλοποιούνται στην Ελλάδα. Όταν ολοκληρωθεί, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, συνδέοντας πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας και βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών, μειώνοντας την κίνηση και τις εκπομπές ρύπων.
Στελέχη του Ομίλου AVAX υπογραμμίζουν τη δέσμευση για έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου, τονίζοντας ότι η σήραγγα της Γραμμής 4 αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό το 2026. «Η κατασκευαστική πρόοδος επιβεβαιώνει τις μεγάλες δυνατότητες του Ομίλου σε απαιτητικά έργα», σημειώνουν, αναδεικνύοντας τη σημασία του έργου για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών της Αθήνας.
Η πρόοδος των δύο μετροπόντικων, της «Αθηνάς» και της «Νίκης», σηματοδοτεί τη σταθερή πορεία προς την ολοκλήρωση αυτού του πρωτοποριακού έργου, που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τις αστικές συγκοινωνίες της χώρας.