Σύντομα, το ψηφιακό πορτοφόλι Gov.gr θα αποκτήσει νέες και βελτιωμένες δυνατότητες, προσφέροντας στους πολίτες μια αναλυτική παρουσίαση των ακινήτων τους.
Η νέα αυτή δυνατότητα θα επιτρέπει στους χρήστες να δουν αναλυτικά τα χαρακτηριστικά των ακινήτων τους, συμπεριλαμβανομένων των τετραγωνικών μέτρων, της επιφάνειας, της περιμέτρου, και της χρήσης γης. Όλες οι σχετικές πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet, με σαφή και εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες για τα ακίνητα. Η ψηφιακή ταυτότητα ακινήτου θα τοποθετείται σε περίοπτη θέση δίπλα σε άλλα έγγραφα που περιλαμβάνονται στο ψηφιακό πορτοφόλι.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα μπορούν να έχουν συνεχή πρόσβαση στα στοιχεία και τις πληροφορίες των ακινήτων τους και θα έχουν την υποχρέωση να παρέχουν αυτές τις πληροφορίες σε συμβολαιογράφους, μηχανικούς ή άλλους επαγγελματίες όταν απαιτείται η διασταύρωση ή η επιβεβαίωση συγκεκριμένων δεδομένων. Επίσης, μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού, οι πολίτες θα μπορούν να δίνουν έγκριση σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για να αντλούν τα απαραίτητα στοιχεία, διευκολύνοντας έτσι τις διαδικασίες που σχετίζονται με τα ακίνητά τους.
Στο αρχικό στάδιο της εφαρμογής, το Gov.gr wallet θα περιλαμβάνει μόνο τα ακίνητα που έχουν ολοκληρωθεί στην κτηματογράφηση. Στη κάρτα του ακινήτου θα εμφανίζονται λεπτομέρειες όπως η διεύθυνση, ο δήμος, το όνομα του ιδιοκτήτη, ο Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) και η επιφάνεια σε τετραγωνικά μέτρα. Επίσης, θα περιλαμβάνονται στοιχεία όπως ο ΕΝΦΙΑ, οι αριθμοί ηλεκτροδότησης και υδροδότησης, καθώς και ο τίτλος κτήσης. Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να δουν τα όρια κάθε οικοπέδου και τον ΚΑΕΚ του στον χάρτη.
Με την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, το ψηφιακό πορτοφόλι θα ενσωματώσει το σύνολο των στοιχείων των ακινήτων, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να διεκπεραιώνουν ψηφιακά οποιαδήποτε διαδικασία σχετίζεται με τα ακίνητα.
Σύμφωνα με παράγοντες των αρμόδιων υπουργείων, οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες θα προσφέρουν τη δυνατότητα σε επαγγελματίες όπως συμβολαιογράφους, μηχανικούς, νομικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, καθώς και σε πολίτες, να εντοπίζουν ακίνητα σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας, να έχουν κοινή εικόνα για αυτά και να επικοινωνούν με ενιαία γλώσσα. Οι ψηφιακές υπηρεσίες θα διευκολύνουν επίσης τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων και θα ενισχύσουν τη διαφάνεια στις συναλλαγές ακινήτων.
Επιπλέον, σημαντικές είναι και οι δυνατότητες της πλατφόρμας maps.gov.gr, η οποία επιτρέπει τόσο σε μηχανικούς όσο και σε πολίτες να βλέπουν την οριοθέτηση της περιουσίας τους στον ψηφιακό χάρτη. Αυτό ισχύει ανεξαρτήτως φάσης κτηματογράφησης και παρέχεται η δυνατότητα για διορθώσεις και εκ νέου σχεδιασμό της περιουσίας. Παράλληλα, αναπτύσσεται και πλατφόρμα για τις χωρικές μεταβολές σε ακίνητα, η οποία θα συνεργάζεται με πιστοποιημένους μηχανικούς, διευκολύνοντας έτσι τη διαδικασία και διασφαλίζοντας τη συνέπεια με τα κτηματολογικά δεδομένα.