Την ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες για αγνοούμενους, οι ιταλικές αρχές φαίνεται ότι προχωρούν σε έρευνα για ενδεχόμενη ανθρωποκτονία εξ αμελείας σχετικά με το ναυάγιο του σούπερ γιοτ «Bayesian» στο Παλέρμο της Σικελίας που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον έξι ανθρώπους.
Σύμφωνα με την Daily Mail, η Εισαγγελία του Termini Imerese, με επικεφαλής τον Αμπρότζιο Καρτόζιο, ερευνά γιατί το πολυτελές σκάφος ανετράπη κοντά στο λιμάνι του Πορτιτσέλο τα ξημερώματα της Δευτέρας. Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα της «πρόκλησης ναυαγίου και πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας» κατά «αγνώστων προσώπων», σύμφωνα με ιταλικά ΜΜΕ που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα.
Οι εισαγγελείς θα δώσουν συνέντευξη Τύπου αύριο το πρωί, κατά την οποία αναμένεται να αποκαλύψουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έρευνά τους. Η πρόκληση ναυαγίου αποτελεί ξεχωριστό αδίκημα σύμφωνα με τον ιταλικό ποινικό κώδικα και επισύρει ποινή φυλάκισης έως και 12 ετών.
Εν τω μεταξύ, οι ιταλικές αρχές χρησιμοποιώντας τα στοιχεία από τα συστήματα πλοήγησης και ελέγχου του σκάφους κατέληξαν σε ένα χρονολόγιο της τραγωδίας, το οποίο διήρκεσε μόλις 16 λεπτά: σύμφωνα με την Corriere della Sera, το σύστημα εντοπισμού Ais, το οποίο συσχετίζει τα όργανα του πλοίου με τους παράκτιους σταθμούς, σχεδιάζει με ακρίβεια την πορεία του μοιραίου σκάφους στα τελευταία του λεπτά. Στις 3:50 π.μ., τη στιγμή που ξεσπά η κακοκαιρία, το «Bayesian» αρχίζει να ταλαντεύεται επικίνδυνα. Το σύστημα εντοπισμού δείχνει μια περιοχή που μοιάζει με μουτζούρα σε ένα φύλλο χαρτί: είναι το ιστιοφόρο που κινείται μπρος – πίσω, μετά πλάγια, μετά πάλι μπροστά και πάλι πίσω. Αυτά τα σημάδια δείχνουν ότι το σκάφος, δεμένο στην άγκυρα, έχει παραδοθεί στους ισχυρούς ανέμους.
Αλλά μετά από λίγα λεπτά «μπορείς να δεις ότι δεν έχει μείνει καμία άγκυρα για να κρατηθεί» σημειώνει στην Corriere della Sera μια ερευνητική πηγή. Χωρίς άγκυρα, στις 3:59 π.μ. το σκάφος κάνει μια μεγάλη στροφή, παραδομένο στον άνεμο. Πιθανώς σε αυτό το σημείο το σκάφος αρχίζει να παίρνει τόσο πολύ νερό που γίνεται μη διαχειρίσιμο – είναι πλέον στο έλεος της καταιγίδας και σε συσκότιση, σημάδι πως το νερό έχει φτάσει στην περιοχή της γεννήτριας ή του μηχανοστασίου. Στις 4:03 καταγράφεται άλλη μια μικρή αλλαγή πορείας, και στις 4:05 το «Bayesian» εξαφανίζεται, έχοντας μετακινηθεί συνολικά 358 μέτρα.
Λίγα λεπτά αργότερα το «EPIRB» του, ένα είδος GPS που λειτουργεί ως συσκευή έκτακτης ανάγκης, στέλνει αυτόματα τον συναγερμό για βύθιση στον δορυφορικό σταθμό «Cospas Sarsat» στο Μπάρι, τον οποίο διαχειρίζεται η ακτοφυλακή.
Διαβάστε επίσης
Προεδρικές εκλογές ΗΠΑ: Τα μηνύματα της Κάμαλα Χάρις μετά το χρίσμα των Δημοκρατικών
Αυστραλία: Ισχυρή σεισμική δόνηση 5 Ρίχτερ ταρακούνησε το Σίδνεϊ