Στην τελική ευθεία για τη λειτουργία του τον προσεχή Νοέμβριο έχει μπέι το μετρό Θεσσαλονίκης.
Τα δοκιμαστικά δρομοογια είναι πυκνά και καθημερινά προκειμένου να δοκιμαστουν ξανά και ξανά τα συστήματα και να ελεγχθούν και οι τελευταίες λεπτομέρειες.
Από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως Νέα Ελβετία, η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα μετρό μήκους 9,6 χλμ., 13 σταθμών, που θα ανακουφίσει σε ένα βαθμό την ανοιχτή πληγή του κυκλοφοριακού της πόλης.
Αυτή τη στιγμή, οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί με μόνη εκκρεμότητα τον σταθμό Βενιζέλου που θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο.
Πάνω από 300.000 επιβάτες
Όταν μέσα στο 2025 μπει σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά, μήκους επιπλέον 4,8 χλμ και 5 σταθμών, το μετρό θα έχει συνολικό μήκος περίπου 14,5 χλμ, 18 σταθμούς, θα εξυπηρετεί περί τις 315.000 επιβάτες ημερησίως, περιορίζοντας την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και οδηγώντας σε μείωση των CO2 κατά 212 τόνους αντίστοιχα ημερησίως.
Σταθμοί
Οι σταθμοί του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης είναι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.
Οι σταθμοί της επέκτασης προς Καλαμαριά (το μετρό αναμένεται να φτάσει εκεί το β’ εξάμηνο του 2025), είναι: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.
Οι καθημερινές δοκιμές αυτές γίνονται υπό την ομπρέλα της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., η οποία τσεκάρει ενδελεχώς την ποιότητα της κατασκευής και τη λειτουργικότητα των υποδομών, έχοντας από κοντά της στελέχη του αναδόχου Λειτουργίας και Συντήρησης, δηλαδή της ΤΗΕΜΑ Α.Ε. (κοινοπραξία της ιταλικής ATM που έχει αναλάβει το μετρό της Κοπεγχάγης και της γαλλική EGIS), που «μαθαίνουν» τα συστήματα του μετρό.
Χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό αλά Κοπεγχάγη
Αξίζει να σημειωθεί πως οι σταθμοί της Θεσσαλονίκης είναι διαφορετικοί από εκείνους της Αθήνας ενώ το μετρό της συμπρωτεύουσας δεν θα διαθέτει οδηγό αλλά τουλάχιστον το πρώτο διάστημα κάποιους συνοδούς ασφαλείας οι οποίοι θα διασφαλίζουν πως όλα κυλούν ομαλά, εντοπίζοντας παράλληλα πιθανές δυσλειτουργίες.
Οι ίδιοι μπορούν να λειτουργήσουν και χειροκίνητα τον συρμό, αν για κάποιο λόγο σταματήσει.
Συρμοί κάθε 2,5 λεπτά
Συνοδοί υπάρχουν και στο μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι της αντίστοιχης λογικής με το μετρό της Θεσσαλονίκης.
Κατά την έναρξη της βασικής γραμμής, η συχνότητα των δρομολογίων, σύμφωνα με την λειτουργό εταιρεία του μετρό, θα είναι κάθε 2,5 λεπτά και λίγους μήνες αργότερα, όταν ξεκινήσει και η λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά, θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό.
Το μετρό Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 18 υπερ – αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους.
Εισιτήριο
Το εισιτήριο θα έχει κόστος 90 λεπτά του ευρώ και διάρκεια 70 λεπτά.
Σε μεταγενέστερο χρόνο θα γίνει και το «πάντρεμα» με τα συστήματα του ΟΑΣΘ για να μπορούν οι επιβάτες με ένα εισιτήριο (και μία μικρή αύξηση του τιμήματος) να χρησιμοποιούν με ένα εισιτήριο μετρό και λεωφορείο – υπενθυμίζεται πότι ήδη στην πόλη κυκλοφορούν ν110 ολοκαινουργια ηλεκτροκινητα λεωφορεία.
Στα δύο άκρα της βασικής γραμμής θα λειτουργήσουν δύο βασικοί συγκοινωνιακοί κόμβοι.
Στην δυτική άκρη, τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, αυτό έχει επιτευχθεί εδώ και χρόνια λόγω του τρένου.
Στην ανατολική άκρη, στην Νέα Ελβετία, ο κόμβος θα προσφέρει υπηρεσίες μεταβίβασης του μετρό με λεωφορεία, ταξί, ίσως στο μέλλον και ΚΤΕΛ.
Διαβάστε επίσης
Νέο Ψυχικό: Νέο βίντεο σοκ με τη στιγμή της δολοφονίας του τοπογράφου – Σκληρές εικόνες