Η αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 17,4% της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ για το εννεάμηνο του 2024, οδήγησε το συνολικό ποσό σε €207,48 εκατ., σε σχέση με €176,67 εκατ. το 2023.
Αντίστοιχα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, τα βασικά μεγέθη κερδοφορίας για το εννεάμηνο 2024 διαμορφώθηκαν ως εξής:
• Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €69,45 εκατ. έναντι €62,74 εκατ. το 2023.
• Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €43,72 εκατ. έναντι €41,54 εκατ. το 2023.
• Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €40,06 εκατ., έναντι €37,84 εκατ. το 2023.
• Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €36,36 εκατ., έναντι €30,19 εκατ. το 2023.
Το γιαούρτι
Στον τομέα του γιαουρτιού, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,3% σε αξία και 19,7% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσίασαν εντυπωσιακή ανάπτυξη +29,9%, ξεπερνώντας τα €98 εκατ. και πλέον αποτελούν το 62,2% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών προϊόντων της ΚΡΙ-ΚΡΙ. Σημαντική ώθηση προήλθε από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές, όπως η Γαλλία.
Ενίσχυση της ιδιωτικής ετικέτας
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα €59,6 εκατ., σημειώνοντας μείωση -0,8% σε αξία, αλλά αύξηση +5,4% σε όγκο, κυρίως λόγω της μείωσης τιμών για τη στήριξη των Ελλήνων καταναλωτών. Παρατηρείται μια συνεχής στροφή των καταναλωτών προς τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, λόγω των πιο οικονομικών επιλογών. Το μερίδιο αγοράς σε όγκο για τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 35,9%, δημιουργώντας πίεση στα branded γιαούρτια.
Η πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας οδήγησε σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-1,2 ποσοστιαία μονάδα σε αξία) για τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,1%. Παρά τη μείωση, η ΚΡΙ-ΚΡΙ διατηρεί τη 2η θέση στην αγορά (στοιχεία Circana για Ιαν.-Σεπ. 2024). Σημαντικό είναι ότι η ΚΡΙ-ΚΡΙ παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός γιαούρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην εγχώρια αγορά.
Το παγωτό
Στην αγορά του παγωτού, οι πωλήσεις στην Ελλάδα σημείωσαν αύξηση +16,7%, με τη συνεισφορά των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών και την επέκταση του δικτύου πωλήσεων και του προϊόντικού χαρτοφυλακίου της ΚΡΙ-ΚΡΙ. Σημαντικό ρόλο στην αύξηση παίζει και η ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (14,0%), ενώ σε όγκο μειώθηκε κατά -1,2 ποσοστιαία μονάδα (11,7%) σύμφωνα με τα στοιχεία της NIELSEN για την περίοδο Ιαν.-Σεπ. 2024.
Νέες προσλήψεις
Η ΚΡΙ-ΚΡΙ συνεχίζει να ενισχύει το κοινωνικό και οικονομικό της αποτύπωμα. Στην πρόσφατη περίοδο, ο αριθμός των απασχολούμενων αυξήθηκε με 100 νέες προσλήψεις, ανεβάζοντας το σύνολο των εργαζομένων σε 700 άτομα. Παράλληλα, επεκτάθηκε η ζώνη γάλακτος με νέες συνεργασίες με τοπικούς κτηνοτρόφους. Η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις ύψους €50 εκατ. για τα επόμενα τρία χρόνια, οι οποίες αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της ΚΡΙ-ΚΡΙ, με θετικό αντίκτυπο και στην τοπική κοινωνία.