Την κήρυξη του άτυπου «πολέμου» Ευρώπης-Κίνας για τα ηλεκτρικά οχήματα αποφάσισε η ΕΕ, καθώς, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η πρότασή της για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Οι δασμοί που μπορεί να επιβληθούν ανέρχονται σε μέχρι 35%.
Η Κομισιόν πρόσθεσε, ωστόσο, πως θα συνεχίσει παράλληλα τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα προκειμένου «να διερευνήσει μια εναλλακτική λύση που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, να μπορεί να αντιμετωπίσει τις επιβλαβείς επιδοτήσεις (σ.σ. της Κίνας) που κατέδειξε η έρευνα της Κομισιόν, να μπορεί να παρακολουθηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το πώς ψήφισε η κάθε χώρα, καθώς κατά της πρότασης της Επιτροπής τάχθηκαν Γερμανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Σλοβενία και Σλοβακία, ενώ από την ψηφοφορία απείχαν Βέλγιο, Τσεχια, Ελλάδα, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία και Φινλανδία. Υπέρ της επιβολής των δασμών τάχθηκαν οι Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Δανία, Ιρλανδία, Βουλγαρία, Εσθονία, Λιθουανία και Λετονία.
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από έρευνα της Κομισιόν η οποία διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτούσε τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων σχεδόν σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής, με αποτέλεσμα τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα να είναι πολύ φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Την ίδια ώρα το Πεκίνο σχεδιάζει να απαντήσει στους δασμούς φορολογώντας επιπλέον διάφορα ευρωπαϊκά προϊόντα που εισάγει η Κίνα.
Διαβάστε επίσης
Αττική Οδός: Μειωμένα διόδια από 2,8 σε 2,5 ευρώ από την Κυριακή – Τι ισχύει για τα e-Pass