Θρίαμβο αποτέλεσε ο χθεσινοβραδινός εθνικός τελικός της Eurovision για την ΕΡΤ που κόστισε όπως λέγεται περι τα 250.000 ευρώ.
Η μετάδοση, σύμφωνα με τα στοιχεία της κρατικής ραδιοτηλεοπτικής μηχανής, «σκούπισε» την τηλεθέαση. Η ΕΡΤ αυτοθαυμάζεται: «Η ΕΡΤ1 ήρθε πρώτη μεταξύ όλων των πανελλαδικών τηλεοπτικών σταθμών καθ’ όλη τη διάρκεια του Εθνικού Τελικού, με Μ.Ο. τηλεθέασης 18,7%, ενώ κατέκτησε την πρώτη θέση και στην prime time ζώνη (21:00- 24:00) με Μ.Ο. τηλεθέασης 18,3%.
Οι υπέροχες ερμηνείες, αλλά και η παρουσία του Σάκη Ρουβά και της Έλενας Παπαρίζου, η σκηνοθετική επιμέλεια του Φωκά Ευαγγελινού, η εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι, οι συμμετοχές των 12 φιναλίστ, αλλά και η αγωνία για τον νικητή, αλλά και οι εκπλήξεις, όπως βέβαια και η εκπληκτική ατμόσφαιρα, αποτυπώθηκαν και στην τηλεθέαση.
Εντυπωσιακό είναι, επίσης, το γεγονός ότι η τηλεθέαση ήταν ακόμα μεγαλύτερη στο δυναμικό κοινό (18-54) με Μ.Ο. 22% κατά τη διάρκεια μετάδοσης του Τελικού και με Μ.Ο. 21,7% στη ζώνη prime time.
Τον Εθνικό Τελικό παρακολούθησαν κατά μέσο 833.000 τηλεθεατές, ενώ τουλάχιστον για ένα λεπτό η κάλυψη ξεπέρασε τους 2.250.000 τηλεθεατές.
Ο Τελικός για την εκπροσώπηση της χώρας μας στον 69ο Διαγωνισμό της Εurovision δεν άφησε αδιάφορο ούτε το αντρικό κοινό, αν και χθες Πέμπτη, μεταδόθηκαν κρίσιμοι αγώνες ελληνικών ομάδων τόσο στο ποδόσφαιρο όσο και στο μπάσκετ.
Η ΕΡΤ1 ήρθε πρώτη στους άντρες 25-54 ετών, με ποσοστό 21,4%. Μεγάλα ποσοστά τηλεθέασης σημείωσε η ΕΡΤ1 και στις ηλικίες 18-34 (30,8%) και στις γυναίκες 25-44 (21,8%). Σε επίπεδο λεπτού, το συνολικό μερίδιο τηλεθέασης άγγιξε το 26,7%, στο δυναμικό κοινό το 28,9%, ενώ στις γυναίκες 18-34 εκτοξεύτηκε στο 44%.
Ο Εθνικός Τελικός πρωταγωνίστησε και στα social media, καθώς ήταν πρώτο trend στο X (πρώην twitter), με 40.000 σχόλια στο #Εurovison.gr
Επίσης, τα views ξεπέρασαν τα 1.500.000 σε facebook και instagram».
Μισό λεπτό… Κάτι «λείπει» από τη μεγάλη εικόνα της ΕΡΤ για τη Eurovision – στοιχείο καταλυτικής σημασίας. Δεν ενημέρωσε για τις θεάσεις που «χτύπησε» στο ERTFLIX. Και δεν είναι να παίζεις με τέτοια σε κρίσιμες στιγμές.
Η εκπομπή που κόστισε ένα τέταρτο του εκατομμυρίου (από το ανταποδοτικό τέλος των ελληνικών νοικοκυριών) έτσι κι αλλιώς θα έκανε τηλεθέαση. Eurovision είναι αυτή.
Υπάρχουν όμως «φωνές» και ενστάσεις για το περιεχόμενο της. Αρκετοί -πιθανόν κακοπροαίρετοι- εξέλαβαν την μίνιμαλ αισθητική της εκδήλωσης ως «φτωχό περιεχόμενο».
Παρερμήνευσαν ως πρόχειρη, την αυθόρμητη σκηνική παρουσία των Έλενας Παπαρίζου – Σάκη Ρουβά, ισχυριζόμενοι ότι φάνηκαν σαν να μην είχαν χρόνο να προετοιμαστούν όπως θα έπρεπε γι’ αυτό και είχαν αμήχανες στιγμές, με δυσκολίες ανάγνωσης των κειμένων στο autocue και με σαρδάμ.
Στα «ανοιχτά» πλάνα του σκηνοθέτη φάνηκε ότι οι πίσω σειρές του θεάτρου ήταν ασφυκτικά γεμάτες, ενώ αντίθετα στις πρώτες σειρές -των αποκαλούμενων VIP- υπήρχαν πολλά άδεια καθίσματα κάτι που σχολιάστηκε στα σόσιαλ μίντια.
Δίδεται η αίσθηση πάντως ότι η διοίκηση της ΕΡΤ ζει και κινείται σε ένα παράλληλο σύμπαν, αν μη τι άλλο.
Από τη μία εκτίθεται με την πλημμελή κάλυψη των εκδηλώσεων για τα Τέμπη, προκαλώντας κοινωνική αντίδραση, από την άλλη με ανακοίνωση, υποστηρίζοντας ότι επιτέλεσε το θεσμικό ρόλο της τηρώντας «με επαγγελματισμό τη δεοντολογία» και «με σεβασμό απέναντι στους φορολογούμενους πολίτες που την εμπιστεύονται», απλώς τα έκανε χειρότερα όταν την κεντρική συγκέντρωση στο Σύνταγμα για την τραγωδία των Τεμπών επέλεξε να την καλύψει με έναν ρεπόρτερ και μια κάμερα. Κούνησε δε το δάχτυλο στην κριτική που δέχθηκε για υποβάθμιση γεγονότος επιχειρώντας να χρεώσει στους εκπροσώπους των εργαζομένων στο ΔΣ της εταιρείας ότι κάνουν «φτηνή προπαγάνδα που διαστρέφει την πραγματικότητα».
Θα είχε ενδιαφέρον εν τέλει αν η ΕΡΤ, η οποία που κατά τα λοιπά αυτοθαυμάζεται -και καλά κάνει- για τις πρωτιές τηλεθέασης στη Eurovision και τα δισεκατομμύρια θεάσεις στο ERTFLIX δώσει στη δημοσιότητα, για παράδειγμα, τις τηλεθεαματικότητες του ERTNEWS από τα δελτία ειδήσεων, ενημερωτικών εκπομπών, τρέιλερ, κλπ που κάλυψαν τις συγκεντρώσεις της περασμένης Κυριακής. Πάντως με τα μέχρι τώρα δεδομένα τηλεθέασης αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι πως η ΕΡΤ είναι καλή για τα πανηγύρια μόνον.