Εξακολουθεί να μαίνεται ο «πόλεμος» ανακοινώσεων για το ποιος ευθύνεται που ο συρμός του προαστιακού βρέθηκε στις ράγες του μετρό, ενώ παρά τα αλλεπάλληλα λάθη στο δίκτυο μεταφορών, με τραγικές συνέπειες κάποιες φορές, η κατάσταση δεν φαίνεται να διορθώνεται.
Πρόσφατο περιστατικό πριν από λίγες ημέρες στην Δουκίσσης Πλακεντίας, όταν η αμαξοστοιχία 4245 του Προαστιακού βρέθηκε μέσα στις γραμμές του μετρό μπροστά από το τούνελ.
Πριν από τον συρμό του προαστιακού ήταν προγραμματισμένο κανονικά να περάσει αμαξοστοιχία του μετρό, αλλά λόγω καθυστερήσεων ο σχεδιασμός άλλαξε.
Ο διάλογος σταθμάρχη – μηχανοδηγού πριν ο προαστιακός μπει στη γραμμή του μετρό
Ο σταθμάρχης κυκλοφορίας ξέχασε να αλλάξει τη χάραξη στις γραμμές με αποτέλεσμα να στείλει την αμαξοστοιχία του προαστιακού στις γραμμές του μετρό.
Ο διάλογος, που μετέδωσε το MEGA, μεταξύ τους μέσω ασυρμάτου είναι αποκαλυπτικός.
-Μηχανοδηγός 4245: Βλέπω δυο πορτοκαλί μπροστά μου, φωτοσήματα!
-Σταθμάρχης Κυκλοφορίας: Σταμάτα τώρα και πάμε πίσω!
Αυτή ήταν η εντολή που έλαβαν από τον σταθμάρχη κυκλοφορίας οι μηχανοδηγοί να κάνουν όπισθεν για περίπου 300 μέτρα μέχρι να βγουν από τις γραμμές του μετρό και να συνεχίσουν την κανονική τους πορεία.
Από την πλευρά τους οι 2 μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας φαίνεται πως είχαν καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, καθώς είχαν παραβιάσει 2 φωτοσήματα χρώματος πορτοκαλί. Παρόλα αυτά μείωσαν ταχύτητα αλλά συνέχισαν την πορεία τους μέχρι που βρέθηκαν μέσα στις γραμμές του μετρό.
Οι μηχανοδηγοί βλέποντας πορτοκαλί τα δυο φωτοσήματα, όπως ορίζει το πρωτόκολλο θα έπρεπε να ακινητοποιήσουν απευθείας το τρένο και να πάρουν οδηγίες. Αργότερα είπαν ότι δεν έπαιρναν απάντηση από τον ασύρματο για το τι πρέπει να κάνουν.
Τόσο εκείνος και ο συνάδελφός του, όσο και ο σταθμάρχης κυκλοφορίας, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.