Το μούδιασμα του προηγούμενου διαστήματος με τις ασάφειες από κυβερνητικούς σχεδιασμούς για το «Creative Greece», διάδοχη κατάσταση του ΕΚΟΜΕ, δείχνει να έχει μετριαστεί ως ένα βαθμό, περισσότερο από την καλή πορεία της διαφημιστικής κινητικότητας στους πρώτους έξι μήνες του 2024.
Η απρόσμενα καλή πορεία, κατά τηλεοπτικούς κύκλους, της διαφήμισης στους τηλεοπτικούς σταθμούς στο δίμηνο Απριλίου-Μαΐου συνέβαλε στη διαμόρφωση ποσοστού αύξησης 12% για το πρώτο πεντάμηνο και η κινητικότητα του Ιουνίου χάρη κυρίως στο Euro 2024 που καλύφθηκε από την ΕΡΤ εκτιμάται πως η ένταση της διαφημιστικής δαπάνης είναι στο 15% για το εξάμηνο.
Πρόσωπα στην τηλεοπτική πιάτσα «φωτίστηκαν» από χαμόγελα ωστόσο ένα «σφίξιμο» παραμένει. Η αύξηση αυτή απλώς περιορίζει ως ένα βαθμό το άνοιγμα της ψαλίδας που διαμορφώνεται από τις ετήσιες απώλειες των καναλιών. Η κατάσταση θα ήταν διαφορετική αν σημειωνόταν διαφημιστική επένδυση σε -τουλάχιστον- διπλάσιο ποσοστό, όπως υποστηρίζεται.
Η αναδιάταξη του θεσμικού πλαισίου, με τον θολό ορίζοντα του προηγούμενου διαστήματος και πλέον τα νέα αναπροσαρμοσμένα δεδομένα, ανάγκασε τον κλάδο της τηλεοπτικής παραγωγής και τα ιδιωτικά κανάλια να κάνουν συγκρατημένες (αν όχι φοβισμένες) κινήσεις και ανασχεδιασμούς σε ορισμένους τομείς προγραμμάτων.
Δεν είναι συμπτωματικό ότι αρκετές παραγωγές μυθοπλασίας της σεζόν 2024-2025 θα μπουν σε διαδικασία γυρισμάτων από τις αρχές της άλλης εβδομάδας, όταν μέχρι και πέρσι κάτι τέτοιο ήταν εξαίρεση στον κανόνα.