Σχεδόν δύο χρόνια μετά το δυστύχημα των Τεμπών, η κατάσταση στους σιδηροδρόμους δεν έχει αλλάξει καθόλου, μιας και τα συνεχόμενα περιστατικά-ατυχήματα που καταγράφονται καθημερινά δείχνουν την ένδεια υποδομών, την παντελής έλλειψη οργάνωσης, αλλά και τη συνεχή υποχρηματοδότηση από το κράτος.
Το τελευταίο περιστατικό όπου συρμός του Προαστιακού συγκρούστηκε με ΙΧ στην Πάτρα, καθώς οι μπάρες ήταν ανεβασμένες, ήρθε μετά το απίστευτο συμβάν με παντογράφο συρμού που εκτοξεύτηκε στην αποβάθρα του σταθμού του προαστιακού στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» μπροστά στους επιβάτες, έσπειραν τον πανικό και προκαλούν πολλά ερωτήματα.
Και στα δύο περιστατικά από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα, ενώ ακόμη και η ίδια η Hellenic Train, η οποία πολλές φορές έχει προσπαθήσει να… βγάλει τρελούς τους εργαζόμενους, παραδέχτηκε ότι οι μπάρες δεν κατέβηκαν, όπως θα έπρεπε να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις.
Βέβαια, αν κρίνουμε με τα όσα δήλωσε στο topontiki.gr, ο Βασίλης Ζαβογιάννης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από όσο φανταζόμαστε.
Για το περιστατικό της Πάτρας, ανέφερε πως δεν έφταιγε ο ΟΣΕ, μιας και στο σημείο υπάρχουν 3 μπάρες συνεργαζόμενες, δηλαδή ανοίγουν και κλείνουν ταυτόχρονα. Το τρένο από το σημείο πέρνα μέσα σε 2,5 λεπτά, αλλά επειδή υπήρξε καθυστέρηση υπάρχει χρονοδιακόπτης στις μπάρες, ο οποίος έχει διάρκεια 3,5 λεπτά.
«Ο οδηγός πέρασε κανονικά, οι μπάρες ήταν ανοιχτές. Θα έπρεπε να υπάρχει φύλαξη στο σημείο. Ο σιδηρόδρομος δεν αντέχει άλλα έξοδα, την ασφάλεια πρέπει να την πληρώνει το κράτος», ανέφερε ο κ. Ζαβογιάννης, ενώ τόνισε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις «ο κανονισμός λέει το τρένο να περνάει με χαμηλή ταχύτητα και ο οδηγός πρέπει να κορνάρει συνέχεια, για αυτό και δεν είχαμε θύματα».
Παράλληλα, εστίασε στο γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος θα έπρεπε να κλειστός παντού και όχι ανοιχτός όπως είναι τώρα. Όπως δήλωσε «αυτό που έγινε στην Πάτρα έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις. Δεν υπάρχει καμία μέριμνα, ο σιδηρόδρομος είναι απαξιωμένος, όταν οι μπάρες δεν είναι φυλασσόμενες, προκύπτουν τέτοια περιστατικά».
«Δεν έχει αλλάξει τίποτα μετά τα Τέμπη»
Όσον αφορά τη γενικότερη κατάσταση στον σιδηρόδρομο μετά το δυστύχημα των Τεμπών, δεν έχει αλλάξει τίποτα. Συγκεκριμένα, υπογραμμίζει πως «δεν έχουμε δει καμία αλλαγή στον σιδηρόδρομο, τα πράγματα είναι χειρότερα μετά το δυστύχημα των Τεμπών, υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού στις τεχνικές βάσεις, εκεί που φτιάνονται τα τρένα.
Επιπλέον, μίλησε για τρένα τα οποία είναι γερασμένα, μιας και είναι πάνω από 25-30 ετών, ενώ ακόμη και τα τρένα που πήραμε από την Ιταλία είναι 35 ετών. «Τα πληρώσαμε 50 εκατομμύρια και από τα 5 κυκλοφορεί μόλις το 1. Τα άλλα 4 παρουσιάζουν προβλήματα, είναι χαλασμένα», σημείωσε.
Αποκαλυπτικός και για την κατάσταση που επικρατεί στη Hellenic Train ήταν ο κ. Ζαβογιάννης αφού τόνισε ότι «έχουμε προβλήματα με τα εργοστάσια και τα μηχανοστάσια, τα οποία είναι σε άθλια κατάσταση. Σημειώνονται πολλά εργατικά ατυχήματα στα εργοστάσια, ενώ υπάρχει μεγάλο θέμα και με την εύρεση ανταλλακτικών. Τα υπόλοιπα τρένα τα νοικιάζει από τη ΓΕΟΣΕ, λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών».
Το πιο σοκαριστικό από όσα ανέφερε στο topontiki.gr, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού είναι ότι μέσα στο 2023 σημειώθηκαν 2.300 ακινητοποιήσεις τρένων, ενώ μετά την κακοκαιρία Daniel όπου καταστράφηκε το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας δεν έχει υπάρξει σχεδόν καμία επιδιόρθωση.
Από τα Παλαιοφάρσαλα μέχρι και την Καλαμπάκα δεν έχει αποκατασταθεί η γραμμή, οι ζημιές αγγίζουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ούτε στον Βόλο υπάρχει τρένο.