Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
10.9 C
Ioannina

Χιλιάδες κάνουν ουρά για να δουν το δυσώδες «λουλούδι πτώμα» που ανθίζει μόνο μία φορά τη δεκαετία

Στην αυστραλιανή πόλη Geelong, νότια της Μελβούρνης, χιλιάδες άνθρωποι σχηματίζουν ουρές για τη σπάνια ευκαιρία να δουν – και να μυρίσουν – ένα ασυνήθιστο φυτό.

Είναι το λεγόμενο «λουλούδι πτώμα», ή Amorphophallus Titanum, που πήρε το όνομά του από τη σάπια δυσωδία που απελευθερώνει όταν ανθίζει για να προσελκύσει επικονιαστές όπως σκαθάρια και μύγες.

Ωστόσο, ανθίζει απρόβλεπτα, μερικές φορές μόνο μία φορά κάθε 10 χρόνια – και κάθε άνθιση διαρκεί μόνο 24 έως 48 ώρες, καθιστώντας το ένα εξαιρετικά σπάνιο γεγονός που προσελκύει τεράστια πλήθη.

Αυτό το φυτό δόθηκε στον Βοτανικό Κήπο Geelong το 2021 από το State Herbarium στην Αδελαΐδα της Νότιας Αυστραλίας και εδώ και χρόνια οι κηπουροί παρακολουθούσαν και περίμεναν σημάδια ενός μπουμπουκιού.

Το φυτό άρχισε να ανθίζει τη Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου μετά από μέρες αναμονής, με περίπου 5.000 άτομα να καταφθάνουν για να το δουν εκείνη την πρώτη μέρα, είπε ο διευθυντής του Geelong Parks. Μέχρι στιγμής, οι επισκέπτες έχουν περιγράψει τη μυρωδιά του σαν ένα νεκρό ποντίκι ή μια βρωμερή λίμνη, ανέφερε η ιστοσελίδα της πόλης.

Ο βοτανικός κήπος θα είναι ανοιχτός μέχρι το βράδυ της Τρίτης, οπότε και αναμένεται να τελειώσει η ανθοφορία.

Για όσους δεν μπορούν να το κάνουν αυτοπροσώπως, ο κήπος προσφέρει επίσης μια ζωντανή ροή του λουλουδιού πτώματος – με δεκάδες χιλιάδες προβολές μέχρι στιγμής, με θεατές να συντονίζονται από όλο τον κόσμο.

Μερικοί επισκέπτες επέστρεψαν πολλές φορές για να παρακολουθήσουν το φυτό στα διάφορα στάδια της ανθοφορίας του.

«Καθώς ο Βοτανικός Κήπος Geelong ανοίγει τις πόρτες του για αυτό το εξαιρετικό γεγονός, μπορούμε να εκτιμήσουμε τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζουν οι βοτανικοί κήποι στην προώθηση σπάνιων και μοναδικών ειδών φυτών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του City of Greater Geelong.

«Ο απειλούμενος με εξαφάνιση Titan Arum είναι το μεγαλύτερο είδος λουλουδιών πτωμάτων και η διατήρησή του είναι σημαντική καθώς ο άγριος πληθυσμός μειώνεται».

Το φυτό είναι εγγενές στην Ινδονησία και αναφέρεται ως «απειλούμενο» στην Κόκκινη Λίστα Απειλούμενων Ειδών της IUCN. Ο εγγενής βιότοπός του, το δάσος της Σουμάτρας, έχει καταστραφεί από την υποβάθμιση της γης και την αποψίλωση των δασών, με μεγάλο μέρος της γης να μετατρέπεται σε φυτείες για ξυλεία, χαρτί ή φοίνικα, σύμφωνα με την IUCN.

Το φυτό μπορεί να ζήσει πάνω από 30 έως 40 χρόνια – που σημαίνει ότι ανθίζει μόνο μερικές φορές σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Η IUCN εκτιμά ότι έχουν απομείνει μόνο μερικές εκατοντάδες από αυτά τα φυτά στη φύση.

Τώρα προστατεύεται νομικά στην Ινδονησία και δεκάδες βοτανικοί κήποι σε όλο τον κόσμο καλλιεργούν το φυτό για να υποστηρίξουν τη διατήρησή του, σύμφωνα με την IUCN – συμπεριλαμβανομένου ενός στην Καλιφόρνια που το κοινό ψήφισε να ονομάσει… «Darth Vapor».

Πηγή: Topontiki.gr

Hot this week

Κασσελάκης: Η τέχνη της αντιγραφής και το «παιχνίδι» Μητσοτάκη με τον θεσμό της Προεδρίας της Δημοκρατίας

«Τουλάχιστον ας έχουν την αξιοπρέπεια να παραδεχτούν όταν αντιγράφουν κάτι»

Eurovision 2025: Φαβορί του εθνικού τελικού η Klavdia με το τραγούδι «Αστερομάτα»

Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 700.000 προβολές στο YouTube

Κρήτη: Εκτός φυλακής ο 23χρονος για την σφαίρα στο κεφάλι του Νίκου Φανουράκη

O καταδικασμένος δράστης αποφυλακίζεται

Γάζα: Επιτεύχθηκε συμφωνία εκεχειρίας μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ – Τι περιλαμβάνει για ομήρους και αποχώρηση στρατευμάτων

Το βράδυ της Τετάρτης ή την Πέμπτη ηοι υπογραφές, επιμένουν οι πηγές

Η διαφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα του Πακιστάν πήγε (πολύ) λάθος – Σάλος στα social media

«Απολύστε τον διευθυντή μάρκετινγκ», έγραψε ένας, ενώ ένας άλλος ρώτησε : «Ποιος σκέφτηκε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα;»

Topics

Κασσελάκης: Η τέχνη της αντιγραφής και το «παιχνίδι» Μητσοτάκη με τον θεσμό της Προεδρίας της Δημοκρατίας

«Τουλάχιστον ας έχουν την αξιοπρέπεια να παραδεχτούν όταν αντιγράφουν κάτι»

Eurovision 2025: Φαβορί του εθνικού τελικού η Klavdia με το τραγούδι «Αστερομάτα»

Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 700.000 προβολές στο YouTube

Η διαφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα του Πακιστάν πήγε (πολύ) λάθος – Σάλος στα social media

«Απολύστε τον διευθυντή μάρκετινγκ», έγραψε ένας, ενώ ένας άλλος ρώτησε : «Ποιος σκέφτηκε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα;»

Πάτρα: Φωτιά σε διαμέρισμα – Ένα άτομο στο νοσοκομείο

Η ιδιοκτήτρια του σπιτιού μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο
spot_img

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img