Διαφορά «μέρας με νύχτας» έχει διαμορφωθεί στην τηλεθέαση των αμερικανικών τηλεοπτικών, σε περίπου 20 ημέρες έπειτα από την εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τράμπ. Αμερικανοί παρατηρητές- αναλυτές του κλάδου των ΜΜΕ κάνουν λόγο για «τεράστιο χάσμα τηλεθέασης», ιδίως στη ζώνη primetime, μεταξύ του Fox News και των MSNBC και CNN.
Αναλυτικά το Fox είχε στο πρώτο 15ήμερο έπειτα από την ημέρα των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, κατά μέσο όρο 3,2 εκατ. τηλεθεατές στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης ενώ οι δύο ανταγωνιστές του ούτε έστω τους μισούς από αυτούς κατάφεραν μαζί να συγκεντρώσουν.
Το MSNBC είχε 702.000 τηλεθεατές και το CNN 469.000 τηλεθεατές. Αυτό σημαίνει ότι το FOXείχε 2,5 εκατ. τηλεθεατές περισσότερους σε σχέση με το MSNBC και 2,7 πιο πολλούς από εκείνους του CNN.
Κατά τη διάρκεια τριών εβδομάδων του Νοεμβρίου – συμπεριλαμβανομένης της προηγούμενης και της ημέρας των εκλογών – το Fox είχε κατά μέσο όρο 3,6 εκατ. τηλεθεατές στην primetime, το MSNBC 1,1 εκατ. και το CNN 843.500 τηλεθεατές.
Ένα μήνα πριν (Οκτώβριο) η διαφορά μεταξύ του Foxκαι των δύο «αντιπάλων» του ήταν σημαντική μεν, αλλά μικρότερη. Είχε 1,4 εκατ. τηλεθεατές περισσότερους συγκριτικά με το MSNBC και 1,9 εκατ. έναντι του CNN.
Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι μετεκλογικά το Fox News Channel, το οποίο στηρίζει τους Ρεπουμπλικάνους και επικεντρώθηκε στους ψηφοφόρους του Τραμπ ωφελήθηκε έναντι των άλλων δύο δικτύων που είχαν εκφράσει συμπάθεια στο Δημοκρατικό κόμμα και την Κάμαλα Χάρις.
Σε επίπεδο διαφημιστικών επιδόσεων, όμως, το Fox εμφάνισε απώλειες από τις 5 Νοεμβρίου κι έπειτα. Υπολογίζεται ότι είχεδιαφημιστικά έσοδα 244.8 εκατ. δολαρίων, τα οποία ήταν λιγότερα κατά 35% σε σχέση με εκείνα που είχε καταφέρει τις αντίστοιχες τρείς βδομάδες του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης και ανάλυσης διαφημιστικώνδεδομένων στα ΜΜΕ, EDO.
Στο ίδιο διάστημα το MSNBC αύξησε κατά 38% τα έσοδα από διαφημίσεις(επιπλέον 27.4 εκατ. δολάρια) και σε μικρότερο βαθμό (2%) το CNN που «μάζεψε» 45,1 εκατ. δολάρια.
Διαβάστε επίσης
Η Μακρυπούλια αποχαιρετά το «Ρουκ Ζουκ» τον Ιούνιο – Φήμες για κρούση ώστε να αναλάβει το GNTM
Στην «αετοφωλιά» της τηλεθέασης επανεμφανίστηκε η «Γη της ελιάς»