Στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2024, στο Παρίσι, η Toyota θα έχει εξέχουσα παρουσία, καθώς είναι ο μεγάλος χορηγός της διοργάνωσης. Όπως όλα δείχνουν, ωστόσο, αυτή θα είναι η τελευταία ολυμπιακή χορηγία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που δεν βλέπει τα αντίστοιχα οφέλη από τα δυσθεώρητα ποσά που επενδύει κάθε τέσσερα χρόνια.
Ο Brock Cartlidge, διευθυντής μάρκετινγκ αθλητικών χορηγιών της Toyota, τόνισε ότι η προβολή της εταιρείας στο Παρίσι κατά τη διάρκεια των αγώνων θα είναι σημαντική. Ως Παγκόσμιος Συνεργάτης Κινητικότητας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, η Toyota αξιοποιεί την τέταρτη διαφημιστική καμπάνια «Start Your Impossible», παρουσιάζοντας καινοτομίες από υβριδικά οχήματα μέχρι οχήματα κυψελών καυσίμου και συνεργασίες με αθλητές. Στο πλαίσιο αυτό, περισσότερα από 1.000 από τα οχήματα Mirai της Toyota, που κινούνται με υδρογόνο, θα αποτελέσουν μέρος του στόλου.
Συμφωνία ύψους 835 εκατομμυρίων δολαρίων
Η δαπανηρή χορηγία της Toyota, στο πλαίσιο συμφωνίας ύψους 835 εκατομμυρίων δολαρίων που υπεγράφη το 2015, ενδέχεται να λήξει λόγω δυσαρέσκειας για τον τρόπο με τον οποίο η ΔΟΕ χρησιμοποιούσε τα κεφάλαια, τα οποία -σύμφωνα με πληροφορίες- δεν υποστήριζαν αποτελεσματικά τους αθλητές ή δεν προωθούσαν τον αθλητισμό.
Ο Rick Burton, καθηγητής αθλητικής διαχείρισης στο Πανεπιστήμιο Syracuse, σημείωσε ότι η απώλεια της Toyota χωρίς άμεση αντικατάσταση θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τον προϋπολογισμό της ΔΟΕ.
Στο παρελθόν κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Nissan, η Volkswagen, η BMW, η Mini και η General Motors έχουν χρηματοδοτήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά καμία δεν είχε τόσο εξέχουσα θέση όσο η Toyota.
Η Whitney DeMercurio, αντιπρόεδρος διαχείρισης λογαριασμών της Marketing Arm, επισήμανε ότι οι πρόσφατες χορηγίες της Toyota ήταν γεωγραφικά λογικές, καθώς οι τρεις τελευταίοι Ολυμπιακοί αγώνες διεξήχθησαν στην Ασία, κοντά στην έδρα της.
Επενδύοντας σε χορηγίες όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει περικόψει την παρουσία της σε εκθέσεις αυτοκινήτων, κάτι που όλα δείχνουν πως θα αλλάξει σύντομα, υπό την πίεση και των Κινέζων που… αλωνίζουν.
Συνέργεια κινητικότητας και αθλητισμού
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 στο Παρίσι ευθυγραμμίζονται με την αυξανόμενη εστίαση των αγώνων στη βιωσιμότητα. Ο στόλος EV της Toyota, ο οποίος περιλαμβάνει 2.650 ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματα και 50 ηλεκτρικά σκούτερ για το χωριό των αθλητών, συμπληρώνει αυτή την ατζέντα.
Ο Cartlidge υπογράμμισε τη συνέργεια μεταξύ κινητικότητας και αθλητισμού, παρουσιάζοντας την Toyota όχι μόνο ως αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και ως εταιρεία κινητικότητας. Αυτό το όραμα αντικατοπτρίζεται στην υποστήριξη της εταιρείας σε 200 Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αθλητές.
Η Toyota θα παρουσιάσει επίσης την τεχνολογία καυσίμου υδρογόνου, παρουσιάζοντας 10 διαφορετικές χρήσεις κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
Αυτό περιλαμβάνει τη μίσθωση αστικών λεωφορείων που κινούνται με υδρογόνο στο Παρίσι και τη μετασκευή πούλμαν για τις ανάγκες φιλοξενίας της Toyota.
Η χορηγία των Αγώνων του Παρισιού 2024 είναι ένα εγχείρημα υψηλού κόστους για την Toyota, αλλά προσφέρει προβολή. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο προσέλκυσαν πάνω από 3 δισεκατομμύρια τηλεθεατές και το Παρίσι αναμένεται να προσελκύσει ακόμη μεγαλύτερη τηλεθέαση λόγω της ευνοϊκής του ζώνης ώρας.
Εικασίες για τα επόμενα …βήματα της ΔΟΕ
Ο Cartlidge σημείωσε την απαράμιλλη ευκαιρία να ενισχυθεί η παγκόσμια εικόνα της μάρκας Toyota, με προσαρμοσμένα μηνύματα για διαφορετικούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς.
Καθώς η Toyota ενδεχομένως κάνει την τελευταία της εμφάνιση ως χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων, δημιουργούνται εικασίες σχετικά με την επόμενη κίνηση της ΔΟΕ.
Ο Burton ανέφερε ότι η ΔΟΕ μπορεί ήδη να διαπραγματεύεται με έναν κορεάτη κατασκευαστή για την επόμενη περίοδο χορηγίας.
Με πληροφορίες από newsauto.gr