Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
10.9 C
Ioannina

Άναψε το «πράσινο φως» για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank

Το «πράσινο φως» για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου (ΑΜΚ) της Attica Bank έδωσε η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Τράπεζας, με στόχο να ξεπεράσει η απόδοση ιδίων κεφαλαίων το 20% έως το 2027.

Η ενίσχυση των κεφαλαίων της τράπεζας θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις:

  1. ΑΜΚ ύψους 672,2 εκατ. ευρώ με δικαιώματα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων.
  2. ΑΜΚ ύψους 62,9 εκατ. ευρώ μέσω έκδοσης τίτλων κτήσης (warrants).

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Attica Bank Ελένη Βρεττού επισήμανε ότι όλοι οι υφιστάμενοι μέτοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν ενεργά στη νέα ΑΜΚ, με τη συνολική κεφαλαιακή ενίσχυση να ανέρχεται στα 735 εκατ. ευρώ. Σημαντικό είναι ότι πριν από την αύξηση του κεφαλαίου, θα πραγματοποιηθεί μείωση του συνολικού αριθμού μετοχών της τράπεζας μέσω reverse split: 100 παλιές μετοχές θα συγχωνευτούν σε μία νέα, μειώνοντας έτσι τον συνολικό αριθμό μετοχών από 53 εκατομμύρια σε 530 χιλιάδες. Μετά τη συνένωση, κάθε νέα μετοχή θα δίνει το δικαίωμα στον μέτοχο να αποκτήσει 677 νέες μετοχές στην τιμή των 1,87 ευρώ ανά μετοχή. Επιπλέον, οι τίτλοι κτήσης θα δίνουν το δικαίωμα στον κάτοχο να αποκτήσει 2.371 νέες μετοχές στην τιμή των 0,05 ευρώ εκάστη.

Έτσι, συνολικά, κάθε μέτοχος θα μπορεί να αποκτήσει 3.048 νέες μετοχές με μέση τιμή κτήσης περίπου 0,45 ευρώ ανά μετοχή, εφόσον ασκηθούν όλα τα δικαιώματα και οι τίτλοι κτήσης. Αυτή η δομή εξασφαλίζει τη συμμετοχή των υφιστάμενων μετόχων στην αύξηση του κεφαλαίου και ενισχύει την κεφαλαιακή επάρκεια της τράπεζας.

Παράλληλα, οι βασικοί στόχοι της Attica Bank μέσω της ΑΜΚ περιλαμβάνουν:

• Την κάλυψη της ζημίας που θα προκύψει από την υπαγωγή στον «Ηρακλή ΙΙΙ» των Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων της τράπεζας, ώστε ο σχετικός δείκτης να περιοριστεί κάτω του 3%, όταν ο μέσος όρος της αγοράς είναι στο 4%, συμβάλλοντας στην εξυγίανση του ισολογισμού.
• Την κάλυψη των δαπανών αναδιάρθρωσης για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών της τράπεζας.
• Την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας, ώστε η τράπεζα να είναι πλήρως κεφαλαιοποιημένη με βασικό δείκτη εποπτικών κεφαλαίων άνω του 15%, εστιάζοντας στην ανάπτυξη των εργασιών της, τη βελτίωση της θέσης στην αγορά και την αύξηση της κερδοφορίας. Η τράπεζα επικεντρώνεται στη στήριξη της πραγματικής οικονομίας, με χορηγήσεις προς επιχειρήσεις, κυρίως μικρομεσαίες, αλλά και όλων των μεγεθών.
• Νέες επενδύσεις σε τεχνολογικές υποδομές και αναβαθμίσεις συστημάτων, βελτιώνοντας τις ψηφιακές υπηρεσίες και την εμπειρία του πελάτη, χωρίς να παραγνωρίζεται η σημασία της ανθρώπινης επαφής όπου επιθυμείται.

Από τα αντληθέντα κεφάλαια, περίπου 100 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την πρόωρη αποπληρωμή ομολόγου Tier II της Τράπεζας, λήξης του 2028, υπό την προϋπόθεση λήψης της σχετικής εποπτικής έγκρισης.

«Ζητούμενό μας είναι οι μέτοχοι της τράπεζας να αρχίσουν να έχουν σημαντικές αποδόσεις, με στόχο η απόδοση ιδίων κεφαλαίων να υπερβεί το 20% από το 2027. Αυτό θα προκύψει από τα υψηλότερα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη άνω των 250 εκατ. ευρώ το 2027, χάρη στην ανάπτυξη των εργασιών και την περιστολή κόστους που προκύπτει από τη συγχώνευση», πρόσθεσε η διευθύνουσα σύμβουλος.

Πηγή: Topontiki.gr

Hot this week

Κασσελάκης: Η τέχνη της αντιγραφής και το «παιχνίδι» Μητσοτάκη με τον θεσμό της Προεδρίας της Δημοκρατίας

«Τουλάχιστον ας έχουν την αξιοπρέπεια να παραδεχτούν όταν αντιγράφουν κάτι»

Eurovision 2025: Φαβορί του εθνικού τελικού η Klavdia με το τραγούδι «Αστερομάτα»

Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 700.000 προβολές στο YouTube

Κρήτη: Εκτός φυλακής ο 23χρονος για την σφαίρα στο κεφάλι του Νίκου Φανουράκη

O καταδικασμένος δράστης αποφυλακίζεται

Γάζα: Επιτεύχθηκε συμφωνία εκεχειρίας μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ – Τι περιλαμβάνει για ομήρους και αποχώρηση στρατευμάτων

Το βράδυ της Τετάρτης ή την Πέμπτη ηοι υπογραφές, επιμένουν οι πηγές

Η διαφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα του Πακιστάν πήγε (πολύ) λάθος – Σάλος στα social media

«Απολύστε τον διευθυντή μάρκετινγκ», έγραψε ένας, ενώ ένας άλλος ρώτησε : «Ποιος σκέφτηκε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα;»

Topics

Κασσελάκης: Η τέχνη της αντιγραφής και το «παιχνίδι» Μητσοτάκη με τον θεσμό της Προεδρίας της Δημοκρατίας

«Τουλάχιστον ας έχουν την αξιοπρέπεια να παραδεχτούν όταν αντιγράφουν κάτι»

Eurovision 2025: Φαβορί του εθνικού τελικού η Klavdia με το τραγούδι «Αστερομάτα»

Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 700.000 προβολές στο YouTube

Η διαφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα του Πακιστάν πήγε (πολύ) λάθος – Σάλος στα social media

«Απολύστε τον διευθυντή μάρκετινγκ», έγραψε ένας, ενώ ένας άλλος ρώτησε : «Ποιος σκέφτηκε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα;»

Πάτρα: Φωτιά σε διαμέρισμα – Ένα άτομο στο νοσοκομείο

Η ιδιοκτήτρια του σπιτιού μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο
spot_img

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img