Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
10.9 C
Ioannina

Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος: «Καρφιά» για το μέρισμα της ανάπτυξης της περιοχής προς την κοινωνία

Με ένα εξαιρετικά αιχμηρό κείμενο – ιδίως προς τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή – ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος παρεμβαίνει αναφερόμενος στο μέρισμα της ανάπτυξης που τελικά καταλήγει στην κοινωνία.

Με αφορμή μια φράση του από την τελευταία Ευχαριστήρια Εγκύκλιό τουπαρόλη τὴν οἰκονομικὴ δραστηριότητα ποὺ παρατηρεῖται τὰ τελευταῖα χρόνια στὴν πόλη μας, ὑπάρχουν οἰκογένειες καὶ πρόσωπα ποὺ δυσκολεύονται πολύ, ἀλλὰ ἀπὸ ἀξιοπρέπεια δὲν τὸ ὁμολογοῦν»), ο ιεράρχης σημειώνει ότι «η Αλεξανδρούπολη σε οραματικό επίπεδο εξελίσσεται σε ένα σύνθετο γεωπολιτικό κόμβο, σε ένα σημείο αναφοράς για την άμυνα, την ενεργειακή ασφάλεια, την επιχειρηματικότητα και το εμπόριο στα Βαλκάνια, στην Αν. Ευρώπη και στην Μεσόγειο».

Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι «μέχρι σήμερα, αυτές οι επενδυτικές-επιχειρηματικές ασκήσεις και πρακτικές στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης, προσωπικά εκτιμώ ότι δεν άφησαν θετικό αναπτυξιακό αποτύπωμα στην τοπική οικονομία. Το ΑΕΠ της δεν αυξήθηκε ουσιαστικά. Η δημογραφική ανασυγκρότηση της δεν έχει προχωρήσει. Το brain drain, σε αντίθεση με άλλες περιοχές, συνεχίζεται ακάθεκτα. Και το ουσιαστικότερο, η κοινωνία των (Αλεξανδρου)πολιτών δεν απολαμβάνει μετρήσιμους και ορατούς καρπούς από την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη των επιχειρηματικών ομίλων».

«Δεν βλέπουμε τις επιχειρήσεις να ανελίσσονται σε οντότητες, άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται, επηρεάζοντας και επηρεαζόμενες από τα δεδομένα της Αλεξανδρούπολης. Δεν βλέπουμε να αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί, απέναντι στην κοινωνία και στο περιβάλλον. Να σέβονται δηλαδή, τις αρχές και τις αξίες, που χαρακτηρίζουν τον πολιτισμό μας, τον σεβασμό προς τον άνθρωπο – την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την παροχή ίσων ευκαιριών, τον σεβασμό στο περιβάλλον που κληρονομήσαμε και την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και της ποιότητας ζωής του συνόλου της κοινωνίας της πόλεως», συνεχίζει.

Τονίζει, δε, ότι «ιδιαίτερα τα φτωχά στρώματα της περιοχής μας, οι ενδεείς, οι ηλικιωμένοι και οι ευαίσθητες κοινωνικοοικονομικές τάξεις, δεν απολαμβάνουν κανένα καρπό των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και επιτυχιών των παραπάνω επενδυτικών-επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Οι οποίες, δυστυχώς, δεν ενδιαφέρονται να συμβάλλουν στη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων, τις προκαλούν απροκάλυπτα και θα τις βρουν μπροστά τους. Η τοπική κοινωνία σηκώνει “το ψύχος και τον καύσωνα”, χωρίς να απολαμβάνει κανένα προνόμιο και βλέπουμε να “περνάει μέσα από τα χέρια μας ένα ποτάμι, χωρίς να μένει στα δάκτυλά μας ούτε σταγόνα”».

Ακούει η κυβέρνηση;…

Διαβάστε επίσης

Το «τριπλό» χτύπημα Ανδρουλάκη στον Μητσοτάκη για Σαμαρά, Δένδια και ελληνοτουρκικά 

Η ειρωνική ατάκα Τασούλα στην αντιπολίτευση την ώρα που ο πρωθυπουργός ανακοίνωνε τα μέτρα για τις τράπεζες

Προϋπολογισμός: Τα έγγραφα του Βελόπουλου και η ατάκα του Κουτσούμπα

Πηγή: Topontiki.gr

Hot this week

Κασσελάκης: Η τέχνη της αντιγραφής και το «παιχνίδι» Μητσοτάκη με τον θεσμό της Προεδρίας της Δημοκρατίας

«Τουλάχιστον ας έχουν την αξιοπρέπεια να παραδεχτούν όταν αντιγράφουν κάτι»

Eurovision 2025: Φαβορί του εθνικού τελικού η Klavdia με το τραγούδι «Αστερομάτα»

Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 700.000 προβολές στο YouTube

Κρήτη: Εκτός φυλακής ο 23χρονος για την σφαίρα στο κεφάλι του Νίκου Φανουράκη

O καταδικασμένος δράστης αποφυλακίζεται

Γάζα: Επιτεύχθηκε συμφωνία εκεχειρίας μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ – Τι περιλαμβάνει για ομήρους και αποχώρηση στρατευμάτων

Το βράδυ της Τετάρτης ή την Πέμπτη ηοι υπογραφές, επιμένουν οι πηγές

Η διαφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα του Πακιστάν πήγε (πολύ) λάθος – Σάλος στα social media

«Απολύστε τον διευθυντή μάρκετινγκ», έγραψε ένας, ενώ ένας άλλος ρώτησε : «Ποιος σκέφτηκε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα;»

Topics

Κασσελάκης: Η τέχνη της αντιγραφής και το «παιχνίδι» Μητσοτάκη με τον θεσμό της Προεδρίας της Δημοκρατίας

«Τουλάχιστον ας έχουν την αξιοπρέπεια να παραδεχτούν όταν αντιγράφουν κάτι»

Eurovision 2025: Φαβορί του εθνικού τελικού η Klavdia με το τραγούδι «Αστερομάτα»

Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 700.000 προβολές στο YouTube

Η διαφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα του Πακιστάν πήγε (πολύ) λάθος – Σάλος στα social media

«Απολύστε τον διευθυντή μάρκετινγκ», έγραψε ένας, ενώ ένας άλλος ρώτησε : «Ποιος σκέφτηκε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα;»

Πάτρα: Φωτιά σε διαμέρισμα – Ένα άτομο στο νοσοκομείο

Η ιδιοκτήτρια του σπιτιού μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο
spot_img

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img