Πατάει γκάζι η ΑΑΔΕ όσον αφορά στη διενέργεια των ελέγχων, με στόχο την αύξηση των δημόσιων εσόδων και τη δημιουργία δημοσιονομικού χώρου για επιπλέον κοινωνικές παροχές. Παράλληλα, η ΑΑΔΕ θεσμοθετεί την πραγματοποίηση ετήσιας έρευνας για την ικανοποίηση των συναλλασσόμενων, με σκοπό τη βελτίωση της εξυπηρέτησης φυσικών και νομικών προσώπων.
Ένας από τους βασικούς στόχους είναι οι ετήσιες εισπράξεις από φορολογικούς ελέγχους να υπερκαλύπτουν το κόστος ελέγχου τουλάχιστον κατά 5 φορές.
Συγκεκριμένα, με απόφαση που υπογράφει ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, καθορίζονται οι νέοι βασικοί δείκτες της φορολογικής διοίκησης ως εξής:
- Επίτευξη του ετήσιου στόχου εσόδων σε ποσοστό 100%.
- Σταδιακή αύξηση, κατ’ έτος, του ποσοστού συνολικών εσόδων της ΑΑΔΕ ως προς το ΑΕΠ.
- Το ποσοστό εμπρόθεσμων πληρωμών για τον φόρο εισοδήματος (ΦΠ και ΝΠ), τον ΦΠΑ και τον ΕΝΦΙΑ (βάσει δηλώσεων) να ανέρχεται σε τουλάχιστον 85%.
- Σταδιακή αύξηση, κατ’ έτος, του ποσοστού εισπράξεων έναντι πραγματικών ληξιπρόθεσμων οφειλών.
- Βελτίωση, κατ’ έτος, του επιπέδου ικανοποίησης των συναλλασσόμενων με την ΑΑΔΕ, με έτος βάσης τη μέτρηση του 2024.
- Αυτοματοποιημένη διεκπεραίωση των αιτημάτων επιστροφής φόρων σε ποσοστό άνω του 95%.
- Το ποσοστό των διασαφήσεων που εκκαθαρίζονται μέσα σε μία ώρα, στις εισαγωγές και στις εξαγωγές, να ανέρχεται σε τουλάχιστον 70%.
- Σταδιακή αύξηση, κατ’ έτος, του ποσοστού των ελεγκτών βεβαίωσης ως προς το συνολικό προσωπικό της Φορολογικής Διοίκησης.
- Το ποσοστό εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού να ανέρχεται σε τουλάχιστον 20%.
- Σταδιακή μείωση, κατ’ έτος, των απλήρωτων και ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Οργανισμού.
Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για τη θέσπιση δεικτών αποτελεσματικότητας του ελεγκτικού μηχανισμού, καθώς και την υιοθέτηση σταδιακής μείωσης του κενού ΦΠΑ (VAT GAP). Πιο συγκεκριμένα, αυτό προβλέπει:
- Σταδιακή μείωση, κατ’ έτος, του κενού φόρου στα καπνικά προϊόντα.
- Οι ετήσιες εισπράξεις από φορολογικούς ελέγχους να υπερκαλύπτουν το κόστος ελέγχου τουλάχιστον κατά 5 φορές. Στις εισπράξεις από ελέγχους περιλαμβάνονται οι εισπράξεις από κάθε μορφή φορολογικού ελέγχου, και στο κόστος ελέγχου περιλαμβάνονται το κόστος μισθοδοσίας και οι λοιπές δαπάνες για τη διενέργεια των ελέγχων.
- Σταδιακή αύξηση, κατ’ έτος, της μέσης εισπραξιμότητας από φορολογικούς ελέγχους σε σχέση με τη βεβαίωση.
- Σταδιακή μείωση, κατ’ έτος, του πλήθους των υποθέσεων φορολογικού ελέγχου για τις οποίες έγινε προσφυγή στη ΔΕΔ, σε σχέση με τις συνολικές υποθέσεις που ελέγχθηκαν.
- Το 5% του πλήθους των μερικών επιτόπιων ελέγχων πρόληψης του τρέχοντος έτους να διενεργείται σε φορολογούμενους με παραβατική συμπεριφορά.
- Το ποσοστό των τελωνειακών ελέγχων δίωξης με διαπίστωση παράβασης, σε σχέση με το συνολικό πλήθος των τελωνειακών ελέγχων δίωξης, να ανέρχεται σε τουλάχιστον 7%.
- Το ποσοστό των εκ των υστέρων ελέγχων από τα Τελωνεία και τις ΕΛΥΤ με διαπίστωση παράβασης, σε σχέση με το συνολικό πλήθος των εκ των υστέρων ελέγχων, να ανέρχεται σε τουλάχιστον 20%.
- Το ποσοστό των ελέγχων εξαγωγών να κυμαίνεται από 3% έως 5% και το ποσοστό των ελέγχων εισαγωγών από 15% έως 30%.
- Σταδιακή αύξηση, κατά 1% ετησίως, του ποσοστού των εκδοθέντων Δελτίων Χημικής Ανάλυσης εντός 30 ημερολογιακών ημερών.
- Το ποσοστό των συμμορφούμενων επιχειρήσεων παρασκευής, χρήσης και διακίνησης χημικών ουσιών και προϊόντων με την ισχύουσα νομοθεσία να ανέρχεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 96% στο σύνολο των ελεγχόμενων επιχειρήσεων, μετά την παρέλευση ενός τριμήνου από τον έλεγχο.
Επίσης, για σκοπούς μέτρησης του δείκτη «Βελτίωση, κατ’ έτος, του επιπέδου ικανοποίησης των συναλλασσόμενων με την ΑΑΔΕ», καθιερώνεται ετήσια έρευνα ικανοποίησης συναλλασσόμενων.
Διαβάστε επίσης
Νέο ασφαλιστικό το φθινόπωρο – Τα νέα δεδομένα για συντάξεις χηρείας, αναπηρίας και παροχές υγείας
Ηλεκτρονικές πωλήσεις 35 δισ. ευρώ – Ρούχα, φαγητό και καλλυντικά στις πρώτες θέσεις των e-αγορών