H νέα πλατφόρμα των ραντεβού της ΗΔΙΚΑ μπορεί να εξυπηρετήσει δημόσιες δομές αλλά όχι τις ιδιαίτερες ανάγκες του ιδιωτικού ιατρείου.
Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξαν οι ιατροί που συμμετείχαν στη διαδικτυακή σύσκεψη της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ.
Μάλιστα η επιστημονική ένωση σχολιάζει χαρακτηριστικά ότι η νέα πλατφόρμα προσφέρει περισσότερη γραφειοκρατία και συνεχίζει να ταλαιπωρεί γιατρούς και ασθενείς.
Επιπλέον η ένωση τονίζει ότι δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα του τρόπου εξυπηρέτησης των ανθρώπων που δεν έχουν τη δυνατότητα για ηλεκτρονικό ραντεβού μέσω κωδικών taxisnet, καθώς δεν υπάρχει η επιλογή για κλείσιμο τηλεφωνικών ραντεβού από τους συμβεβλημένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ.
Αναλυτικά οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι συμβεβλημένοι ιατροί είναι σύμφωνα με την ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ:
Η πλατφόρμα ζητάει ομοιόμορφη δήλωση ωραρίου κάθε εβδομάδα, με σταθερή ώρα ραντεβού, χωρίς διαφοροποίηση ανάλογα με τις ανάγκες του ασθενούς (συνταγογράφηση, εξέταση, ιατρική πράξη).
-Οι ιατροί επιβαρύνονται με ηλεκτρονική γραφειοκρατία, η οποία στερεί πολύτιμο χρόνο από το ιατρικό έργο.
-Η δήλωση ωραρίου είναι ασυμβίβαστη με τη σύμβαση των ιατρών του ΕΟΠΥΥ και δεν εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους, οι οποίοι ζητούν υπηρεσίες τηλεφωνικά από απόσταση, πολλές φορές εκτάκτως και εκτός ωραρίου.
-Επίσης οι ιατροί του ΕΟΠΥΥ αδυνατούν να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις της πλατφόρμας αφού μπορεί να έχουν και άλλες συμβατικές υποχρεώσεις με ιδιωτικές κλινικές, οίκους ευγηρίας κ.ά. ή να προβαίνουν σε χειρουργικές πράξεις.
Το πρόγραμμά τους ενδεχομένως να ανατρέπεται και από έκτακτες υποχρεώσεις.
Ακόμη, οι ιατροί επισημαίνουν πως: «με αμοιβή μικτά 6 ευρώ ανά επίσκεψη δεν μπορεί να στηριχθεί η αναγκαία γραμματειακή υποστήριξη που απαιτεί η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα».
Στο σημείο αυτό, οι ιατροί υπογραμμίζουν την συμβολή αφού σε μηνιαία βάση:
«Οι ιατροί του ΕΟΠΥΥ εκτελούν πάνω από 650.000 επισκέψεις, που από κοινού με τη δημόσια ΠΦΥ, συντείνουν στην αποσυμφόρηση των Νοσοκομείων. Επίσης χάρη στη συνεισφορά των συμβεβλημένων ιατρών, οι ασφαλισμένοι του οργανισμού για περισσότερο από 13 χρόνια, έχουν ένα σταθερό σημείο επαφής με τον θεράποντα ιατρό τους, με την αναγκαία επικοινωνία και επαφή» αναφέρει η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ.
Μάλιστα η επιστημονική ένωση υποστηρίζει ότι το υφιστάμενο ηλεκτρονικό περιβάλλον : «δυσχεραίνει το έργο των ιατρών όταν θα έπρεπε να προσφέρει πρόσφορο έδαφος».
Για την εύρυθμη λειτουργία του ιδιωτικού ιατρείου αλλά και τις ιδιαίτερες ανάγκες των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ, η ένωση ζητά να επανεξεταστεί η αξιοποίησή του και καταλήγει επισημαίνοντας ότι: «δυστυχώς η παρούσα πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ δεν εξυπηρετεί τις προαναφερόμενες ανάγκες».