Η νέα εφαρμογή myDATAapp της ΑΑΔΕ προσφέρει στους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να εκδίδουν εύκολα και γρήγορα τα απαραίτητα παραστατικά μέσω του κινητού τους τηλεφώνου.
Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή, οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν τιμολόγια, δελτία αποστολής και αποδείξεις, τα οποία αποστέλλονται αυτόματα στην πλατφόρμα myDATA. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη τόσο για συσκευές IOS όσο και Android και έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τις διαδικασίες, προσφέροντας ευκολία και ταχύτητα στην έκδοση παραστατικών.
Για να τη χρησιμοποιήσουν, οι επαγγελματίες θα πρέπει να δημιουργήσουν λογαριασμό και να ρυθμίσουν τα «Φιλικά Διαπιστευτήρια» στη δωρεάν web εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ, μέσω της οποίας θα προχωρήσουν στην έκδοση των παραστατικών.
Οδηγίες χρήσης από την ΑΑΔΕ
Η ΑΑΔΕ έχει εκδώσει έναν αναλυτικό οδηγό χρήσης για την εφαρμογή myDATAapp, ο οποίος περιλαμβάνει τα εξής βήματα και πληροφορίες:
1. Ποιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή myDATAapp
Η εφαρμογή myDATAapp είναι δωρεάν και απευθύνεται σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είναι ήδη χρήστες της εφαρμογής timologio της ΑΑΔΕ. Μέσω της εφαρμογής, οι χρήστες μπορούν να εκδώσουν παραστατικά (τιμολόγια, αποδείξεις, δελτία αποστολής) και να τα διαβιβάσουν άμεσα στην πλατφόρμα myDATA. Για τη χρήση της εφαρμογής, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δημιουργία λογαριασμού στη web εφαρμογή timologio και η δημιουργία «Φιλικών Διαπιστευτηρίων» μέσω της εφαρμογής myDATAusers. Στη συνέχεια, οι επιχειρήσεις πρέπει να ενημερώσουν τα γενικά στοιχεία τους, να καθορίσουν τις κατηγορίες παραστατικών τους και να δημιουργήσουν τα αγαθά ή τις υπηρεσίες τους με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά και σειρές έκδοσης.
2. Πρόσβαση στην εφαρμογή myDATAapp
Για να αποκτήσει κάποιος πρόσβαση στην εφαρμογή, απαιτούνται «Φιλικά Διαπιστευτήρια». Αυτά τα διαπιστευτήρια δημιουργούνται μέσω της εφαρμογής myDATAusers από τον διαχειριστή της επιχείρησης και εξασφαλίζουν την ασφαλή είσοδο στην εφαρμογή. Τα διαπιστευτήρια επιτρέπουν μόνο σε εξουσιοδοτημένα άτομα να αποκτούν πρόσβαση στις λειτουργίες της εφαρμογής, διασφαλίζοντας την ασφάλεια των δεδομένων.
3. Πώς να αποκτήσετε «Φιλικά Διαπιστευτήρια»
Στην οθόνη σύνδεσης της εφαρμογής myDATAapp, αν δεν διαθέτετε ήδη κωδικό χρήστη και όνομα, πρέπει να επιλέξετε την επιλογή «Δημιουργία». Αυτό θα σας μεταφέρει στην εφαρμογή myDATAusers, όπου μπορείτε να δημιουργήσετε τα «Φιλικά Διαπιστευτήρια» χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet. Οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες πρέπει να αποδεχτούν την εξουσιοδότηση μέσω της εφαρμογής και, στη συνέχεια, να δημιουργήσουν τα δικά τους «Φιλικά Διαπιστευτήρια» για την ασφαλή είσοδο στην εφαρμογή.
4. Τι γίνεται αν ξεχάσω τα «Φιλικά Διαπιστευτήρια» ή θέλω να τα αλλάξω
Σε περίπτωση που ξεχάσετε τα «Φιλικά Διαπιστευτήρια», μπορείτε να επιλέξετε την επιλογή «Ξέχασα όνομα χρήστη και κωδικό» στην οθόνη σύνδεσης της εφαρμογής myDATAapp. Η επαναφορά του κωδικού γίνεται αποκλειστικά μέσω της εφαρμογής myDATAusers. Ωστόσο, το Όνομα Χρήστη δεν μπορεί να τροποποιηθεί, επομένως θα χρειαστεί να δημιουργήσετε νέο λογαριασμό εάν το έχετε ξεχάσει.
Δυνατότητες της εφαρμογής myDATAapp της ΑΑΔΕ
Η νέα εφαρμογή myDATAapp της ΑΑΔΕ αποτελεί σημαντική εξέλιξη για την ψηφιοποίηση των παραστατικών και την καλύτερη διαχείριση των φορολογικών υποχρεώσεων από τις επιχειρήσεις. Μεταξύ άλλων, η νέα εφαρμογή προσφέρει τις ακόλουθες δυνατότητες:
- Έκδοση Παραστατικών: Άμεση δημιουργία επίσημων παραστατικών όπως τιμολόγια, δελτία αποστολής και αποδείξεις, με ελάχιστα βήματα.
- Διαχείριση Πελατολογίου: Εύκολη οργάνωση του πελατολογίου με δυνατότητα καταχώρισης και επεξεργασίας στοιχείων πελατών.
- Οικονομικά και Φορολογικά Δεδομένα: Παροχή ολοκληρωμένης εικόνας της επιχείρησης με πλήθος αναφορών εσόδων και εξόδων, όπως έχουν διαβιβασθεί από την πλατφόρμα myDATA.
- Ασφάλεια και Συμμόρφωση: Περιήγηση με τη μέγιστη ασφάλεια στα δεδομένα της επιχείρησης, μέσω μίας εφαρμογής που συμμορφώνεται πλήρως με τις ισχύουσες νομοθεσίες και κανονισμούς.
- Ευκολία Πρόσβασης: Χρήση της εφαρμογής από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή για διευκόλυνση της επαγγελματικής καθημερινότητας των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Γιώργου Πιτσιλή, επικεφαλής της ΑΑΔΕ, ήδη δρομολογούνται οι πρώτες αναβαθμίσεις που αφορούν τη διαχείριση αγαθών και υπηρεσιών, ώστε να μπορούν να προστεθούν αγαθά και υπηρεσίες που παρέχει μια επιχείρηση ή επαγγελματίας μέσα στην εφαρμογή. Στο επόμενο διάστημα, θα προστεθεί και η ψηφιακή παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της διακίνησης, μεταφόρτωσης και παράδοσης των προϊόντων. Επίσης, τα στατιστικά από τα δεδομένα των δηλώσεων ΦΠΑ και Ε3 θα εμπλουτιστούν με περισσότερες οικονομικές αναφορές.