Τις αλλαγές και τις παρεμβάσεις στον ΚΟΚ που θα… δυσκολέψουν τη ζωή των οδηγών που έχουν την τάση να κάνουν παραβάσεις, αποκάλυψε ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90.1
«Υπάρχουν σήμερα 17 κάμερες, οι οποίες λειτουργούνε και προσπαθούν να περιφρουρήσουνε τις λεωφορειολωρίδες.
Είναι λίγες για 57 χιλιόμετρα λεωφορειολωρίδας, γι’ αυτό κάνουμε το πρόγραμμα των καμερών.
Με την ψήφιση του νέου ΚΟΚ, ο οποίος πιστεύω ότι θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο, θα έχουμε επιτήρηση και από τις κάμερες στις λεωφορειολωρίδες και στα κρίσιμα σημεία που γίνονται τα μεγάλα ατυχήματα Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Δηλαδή 388 κάμερες στα φανάρια και 1.000 κάμερες στις λεωφορειολωρίδες», ανέφερε και ο κ. Οικονόμου.
Σχετικά με το αίτημα των οδηγών ταξί για την είσοδό τους στις λεωφορειολωρίδες, είπε: «Τα ταξί είναι κομμάτι της αστικής συγκοινωνίας, δεν είναι το βασικό όπως είναι το λεωφορείο, αλλά είναι ένα συμπληρωματικό μέσο, το οποίο ασκεί δημόσια συγκοινωνία.
Συζητάμε σοβαρά για την επιβίβαση και την αποβίβαση στις λεωφορειολωρίδες. Τα υπόλοιπα που θέλουν τα ταξί θα τα δούμε».
Αναφορικά με το πιλοτικό πρόγραμμα για εγκατάσταση καμερών στο μπροστινό μέρος των λεωφορείων, είπε: «Θα κάνουμε ένα πρόγραμμα με κάμερες στα λεωφορεία, δηλαδή τα λεωφορεία θα έχουν κάμερες μπροστά. Αυτό το πρόγραμμα θα το ξεκινήσουμε πιλοτικά αυτές τις μέρες σε τρία λεωφορεία».
Ανανέωνεται πλήρως ο στόλος των αστικών λεωφορείων
Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε και στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών. Οπως ανέφερε μ’έσα στα επόμενα δύο χρόνια θα έχει ανανεωθεί πλήρως ο στόλος τόσο των αστικών λεωφορείων όσο και των τρόλεϊ της Αθήνας.
«Αγοράζουμε καινούργιο στόλο, τις επόμενες μέρες θα δείτε 127 καινούργια λεωφορεία, 100 ηλεκτρικά και 27 φυσικού αερίου άρα έχουμε 405 ολοκαίνουργα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας.
Αυτή η προσπάθεια ανανέωσης του στόλου μαζί με τις λεωφορειολωρίδες και τις νέες προσλήψεις οδηγών, τις οποίες θα κάνουμε μέχρι το καλοκαίρι του ’25, 650 μαζί με τους οδηγούς, οι οποίοι θα επανέλθουν στα καθήκοντά τους, εκτιμούμε ότι θα δημιουργήσουν καλύτερη εικόνα της δημόσιας συγκοινωνίας και ακριβέστερα δρομολόγια», επισήμανε ο κ. Οικονόμου.
«Η μελέτη του ΟΑΣΑ έδειξε ότι από τα 12 οχήματα που κινούνται στη λεωφορειολωρίδα μόνο ένα είναι λεωφορείο, τα υπόλοιπα είναι αυτοί που δεν πρέπει να είναι», τόνισε.
Οπως ανέφερε είναι σε πλήρη εξέλιξη το πλάνο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την θέση σε λειτουργία συνολικά 950 λεωφορείων μέχρι το τέλος του φετινού καλοκαιριού. Ταυτόχρονα φαίνεται πως προχωρά όμως γίνονται κινήσεις και για την επόμενη ημέρα που αφορά την νέα παραγγελία 750 νέων λεωφορείων και τρόλεϊ.
Και λεωφορεία υδρογόνου
Παράλληλα τρέχει και η διαδικασία για την προμήθεια των πρώτων 50 λεωφορείων υδρογόνου για την Αθήνα.
Το υπουργείο Μεταφορών έχει ολοκληρώσει τον σχετικό φάκελο και τον έχει παραδώσει στο υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να μπορέσει να εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση από το modernization fund.
Το κόστος για αυτά τα 50 λεωφορεία εκτιμάται σε περίπου 40 εκατ. ευρώ. Εφόσον ολοκληρωθεί τότε θα μπορέσει να τρέξει ο σχετικός διαγωνισμός.
Στην περίπτωση αυτή, η Αθήνα θα γίνει από τις πρώτες πόλεις της Ευρώπης που εντάσσει στον στόλο της λεωφορεία με την τεχνολογία του υδρογόνου, σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία που ήρθαν στην πρωτεύουσα και την Θεσσαλονίκη μετά από αρκετά χρόνια από την εμφάνιση τους σε πολλές άλλες πόλεις.
Διαβάστε επίσης
Περιστέρι: Συνελήφθη επιδειξίας – Παρενόχλησε γυναίκα υπάλληλο περιπτέρου