«Μεικτές τάσεις» – όπως έλεγαν παλιά για το χρηματιστήριο – επικράτησαν το 2024 για την Tesla, την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων του Έλον Μασκ, καθώς μπορεί για άλλη μια φορά να κέρδισε την πρωτιά στις πωλήσεις των αυτοκινήτων αυτών παγκοσμίως, ωστόσο, μετά από δέκα χρόνια ανόδου, καταγράφηκε κάμψη.
Συγκεκριμένα, το 2024, παραδόθηκαν 1.789.226 Tesla σε όλο τον κόσμο, ωστόσο υπήρξε μια άλλη εταιρεία από την Κίνα που σχεδόν «ισοφάρισε» τον αριθμό αυτό και όπως όλα δείχνουν, πρόκειται να διεκδικήσει το θρόνο το 2025.
Ο λόγος για την BYD, η οποία και κατάφερε πωλήσεις της τάξεως των 1.764.992 αυτοκίνητων για το 2024. Η διαφορά των 24.000 περίπου αυτοκινήτων, μπορεί να φαντάζει μεγάλη σε μονάδες, εξετάζοντας το ποσοστιαία όμως και μα βάση τους συνολικούς αριθμού πωλήσεων, το προβάδισμα της Tesla, είναι μόλις 1,3%.
Ακόμη πιο ανησυχητικό για την Tesla και τον Έλον Μασκ, είναι ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνονται οι πωλήσεις της BYD. Aναλύοντας τους ετήσιους ισολογισμούς των εταιρειών, οι Κινέζοι ξεπέρασαν τους Αμερικανούς στο τέταρτο τρίμηνο του 2024, ενώ η Tesla έκλεισε το 2024 με πτώση 1,07% στις πωλήσεις (2023: 1.808.581 οχήματα, 2024: 1.789.226 ) κάτι που αποτελεί την πρώτη αρνητική καταγραφή στα… λογιστικά τεφτέρια.
Από την άλλη, η BYD πέτυχε ένα διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων, αφού το 2023 διέθεσε 1.574.822 ηλεκτρικά οχήματα και το 2024, 1.764.992, που ισοδυναμεί με μια ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 12,08%. Μάλιστα η δυναμική αυτή της BYD, φαίνεται πως αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο συναρτήσει του χρόνου, αφού το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους πώλησε 595.413 αυτοκίνητα, καταγράφοντας άλμα 34,28% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο.
Σε κάθε περίπτωση, η Tesla διατηρεί ακόμα το πλεονέκτημα της διείσδυσης σε ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό της παγκόσμιας αγοράς, ενώ το 90% των πωλήσεων της BYD αφορούν την κινεζική αγορά, αξιοποιώντας ένα εξαιρετικά ευνοϊκό πλαίσιο για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τα πράγματα δεν είναι ρόδινα όμως για την BYD και τη σινική αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αφού οι πρόσθετοι δασμοί που έχουν επιβληθεί στα προϊόντα τους, βάζουν «φρένο» στις πωλήσεις.
Φυσικά μένει να δούμε το κατά πόσο τα «αναχώματα» αυτά θα καταφέρουν να ανασχέσουν την επέλαση τους. Δεν είναι όμως μόνο τα ηλεκτρικά της BYD. H πλειονότητα των ταξινομήσεων του κινεζικού κολοσσού αντιπροσωπεύεται από plug-in υβριδικά: το 2024, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων της εταιρείας ήταν 4.250.370 (+41,07%) και τα 2.485 378 από αυτά, ήταν υβριδικά.
Πηγή: Autotypos
Διαβάστε επίσης
Τέλη κυκλοφορίας 2025: Έρχονται πρόστιμα για τα 800.000 αυτοκίνητα, που έμειναν εκτός πληρωμής
Formula 1: Δέστε τις ζώνες σας… Ο Λιούις Χάμιλτον και επίσημα στη Ferrari!
Αυτή θα είναι η πρώτη «πόλη των 15 λεπτών» στην Ελλάδα, όπου τα αυτοκίνητα δεν θα χρειάζονται