Εντάξει, είναι δεδομένο ότι η διαδικασία της νομοθέτησης στην Ελλάδα δεν είναι και η καλύτερη στον κόσμο: νομοσχέδια που κατατίθενται στη Βουλή και συζητούνται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, πολλές και άσχετες τροπολογίες, αλλαγές της τελευταίας στιγμής και πάει λέγοντας και κλαίγοντας.
Οπότε, η ετήσια έκθεση του ΚΕΦΙΜ για τους καλύτερους νόμους θα μπορούσε να αποτελέσει έναν μπούσουλα για την εκάστοτε κυβέρνηση, ώστε να αποφεύγει τα λάθη, τις παραλήψεις και γενικά τα προβλήματα κατά τη νομοθετική διαδικασία. Το Κέντρο, λοιπόν, παρουσίασε τους κατά την άποψή του – στηριγμένη, προφανώς, σε κάποιους κανόνες και παραμέτρους – πέντε καλύτερους νόμους του 2023 και τα πέντε καλύτερα υπουργεία από νομοθετικής άποψης.
Αν και το ΚΕΦΙΜ υπογραμμίζει ότι ο Δείκτης Καλής Νομοθέτησης αποτιμά την ποιότητα της νομοθέτησης και όχι το καθαυτό περιεχόμενο των νόμων, δεν μπορεί να διαφύγει ότι μεταξύ των πέντε καλύτερων νόμων περιλαμβάνεται ο ν. 5067 με τίτλο «Εφαρμογή διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) 2021/784 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2021 σχετικά με την πρόληψη της διάδοσης του τρομοκρατικού περιεχομένου στο διαδίκτυο και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης», ο οποίος είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.
Επίσης, τα πέντε καλύτερα από νομοθετικής ποιότητας υπουργεία κατέθεσαν το 2023 ένα ή δύο νομοσχέδια, οπότε ενδεχομένως είχαν περισσότερο χρόνο να αφιερώσουν στην όλη διαδικασία. Εν πάση περιπτώσει, προφανώς κάθε πρωτοβουλία που οδηγεί σε καλύτερη νομοθετική διαδικασία είναι καλοδεχούμενη, αλλά πάντα σημασία έχει και το περιεχόμενο των νόμων.
Διαβάστε επίσης
Ο Κασσελάκης αποθεώνει την Μυρτώ Κοροβέση που εντάχθηκε στο Κίνημα Δημοκρατίας