Και ο πιο αποστασιοποιημένος τηλεθεατής, γνωρίζει ότι στον ΣΚΑΪ τα τελευταία χρόνια είχε συμφωνηθεί διχοτόμηση του προγράμματος. Η Ενημέρωση ήταν υπόθεση του καναλιού, η Ψυχαγωγία είχε εκχωρηθεί στην εταιρεία παραγωγής Acun Medya, του Τούρκου επιτυχημένου επιχειρηματία και καναλάρχη (από το Νοέμβριο του 2013 εμφανίζεται ως ο βασικός μέτοχος στον τηλεοπτικό σταθμό TV8) Ατζούν Ιλιτζαλί.
Ο ΣΚΑΪ ακόμα πιο έντονα την τρέχουσα τηλεοπτική περίοδο δείχνει να είναι βαλτωμένος σε μονοψήφια μερίδια τηλεθέασης, με σειρά προγραμματικών επιλογών οι οποίες εφαρμόστηκαν με ευλάβεια τον προηγούμενο καιρό, τον κατέστησαν από επιδραστικό σταθμό, παρατηρητή της κούρσας τηλεθέασης από τις πίσω θέσεις, με την πρωτιά να αποτελεί υπόθεση διεκδίκησης ανάμεσα σε Mega, ΑΝΤ1, Alpha.
Τα πράγματα φαίνεται ότι πάνε να αλλάξουν στο κανάλι με θέα θάλασσα. Δείγματα διαθέσεων και αποφασιστικών κινήσεων της νέας διοίκησης του σταθμού, με CEO τον Κωνσταντίνο Ζούλα, δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα.
Όπως δεν πέρασε απαρατήρητη η συμπεριφορά των τηλεθεατών στις προτάσεις που καναλιού έστω στο prime time, δηλαδή το «φιλέτο» της τηλεθέασης.
Η κίνηση του σταθμού να έχει στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης δύο ριάλιτι σόου, αντί για ένα μέχρι πέρσι, η οποία επικοινωνήθηκε ως ανανέωση και ότι «ανακατεύει» τα νερά ήταν καλή ως προσπάθεια, δεν έπεισε παρά ελάχιστους.
Το πολυδιαφημισμένο «Tempting fortune» ολοκληρώθηκε στη σιγαλιά. Το φινάλε του έγινε στο δίμηνο από την πρεμιέρα του και η τηλεθέαση που μπορεί να έκανε, να προκλήθηκε κυρίως από συγγενείς και φίλους παικτών, άντε και κάποιων πολύ περίεργων.
Η ανανέωση του «Survivor» που επιχειρήθηκε, δεν «έπιασε». Στο τρίμηνο αποχαιρετά, επίσης. Η τηλεοπτική μονοδίαιτα δεν πέτυχε. Ή όπως λέει κι ένας στο χωριό -δεν τον ξέρεις- «το πολύ το Κύριε Ελέησον το βαριούνται και οι παπάδες».
Όσο για το απογευματινό «My style rocks» είναι καλό, αλλά από ό,τι φαίνεται, για τσέρτζελο επιπέδου γκαζόζας στα σόσιαλ μίντια ενώ μεταξύ «τσαγιού και συμπάθειας» κυμαίνεται η τηλεθέαση του σόου «Η μαμά μου μαγειρεύει καλύτερα από τη δική σου».
Τα σημάδια κόπωσης είχαν φανεί άλλωστε από το καλοκαίρι. Το κανάλι επιχείρησε να συντηρήσει σε εγρήγορση τα αντανακλαστικά κάποιων τηλεθεατών με το ριάλιτι «Power of love». Μπροστά από τις τηλεοράσεις, κατακαλόκαιρο απέφευγαν να περάσουν μέχρι και κουνούπια, όταν ήταν συντονισμένες στον ώρα μετάδοσης του «ερωτικού» ριάλιτι.
Το τηλεοπτικό μοντέλο Ιλιτζαλί καταφέρνει διαδοχικά Βατερλό για τον ΣΚΑΪ. Η τηλεθέαση -σημειωτέον- αντανακλάται και την διαφημιστική διάθεση και επένδυση.
Μόνον το «The Voice of Greece» καταφέρνει τηλεθεάσεις χάρη στις οποίες ο ΣΚΑΪ εμφανίζεται στο -επίσημο- Top 10 της Nielsen, αλλά τα Σαββατοκύριακα που μεταδίδεται. Μαζί άντε και κάποιο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων του σταθμού να εμφανιστεί στο Top 10 της Nielsen.
Απτές ενδείξεις στο κανάλι του Φαλήρου, όπως η αστραπιαία κατάργηση προβολής επεισοδίου του «Tempting Fortune» στην αρχή κάθε εβδομάδας και η καθιέρωση ζώνης ενημερωτικών-δημοσιογραφικών εκπομπών με τον τίτλο «Prime time», έπειτα από τη μίνι σειρά ισοτρικών ντοκιμνατέρ «Σκοτεινή δεκαετία 1964-1974», υπογραμμίζουν σκεπτικισμό, ζυμώσεις και υλοποίηση νέων προγραμματικών σχεδιασμών.
Για το δεύτερο μισό της σεζόν ανατράπηκαν προγραμματισμοί που μέχρι τώρα θεωρούνταν «κλειδωμένοι».
Το αθλητικού προφίλ ριάλιτι «Exatlon» υποτίθεται ότι από τον Ιανουάριο θα «κούμπωνε» στη θέση που τώρα μεταδίδεται το «Survivor». Μπαίνει στον «πάγο» μέχρι νεωτέρας, όπως λέγεται. Επίσης το «Cash Kitchen», που και για αυτό είχε γίνει ντόρος τον προηγούμενο καιρό, δεν ακούγεται το παραμικρό.
«Από το Σεπτέμβριο η νέα διοίκηση του σταθμού και o στενός συνεργάτης του στην ψυχαγωγία συζητούν για την εξέλιξη των πραγμάτων», μεταφέρει στο topontiki.gr, άνθρωπος με καλή γνώση των εσωτερικών δρώμενων στον ΣΚΑΪ, υποστηρίζοντας πως ο διαύλος επικοινωνίας είναι καλός, όπως και οι μεταξύ τους σχέσεις.
Πάντως ενώ ο ΣΚΑΪ άνοιξε τη σεζόν με πέντε παραγωγές της Acun Medya, στο δεύτερο μισό της σεζόν το πιθανότερο είναι να μην υπάρχει κάποια πρόταση περιεχομένου από την δραστήρια εταιρεία παραγωγής του Ιλιτζαλί.