Στις 24 Σεπτεμβρίου 1954, η London Transport Executive παρουσίασε ένα όχημα που έμελλε να γίνει σύμβολο της βρετανικής πρωτεύουσας: Πρόκειται για το διώροφο κοκκινο λεωφορείο Routemaster.
Το Routemaster σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1940 από την εταιρεία London Transport, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης μεταπολεμικής προσπάθειας εκσυγχρονισμού του στόλου των λεωφορείων της πόλης.
Οπως διαβάζουμε στο kathimerini.gr το έργο ανατέθηκε στην Associated Equipment Company (AEC) και στην ομάδα σχεδιασμού της ίδιας της London Transport, με βασική συμβολή των σχεδιαστών Ντάγκλας Σκοτ και Αλμπερτ Αρθουρ Ντουράντ.
Στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα λεωφορείο που θα ήταν όχι μόνο πιο αποδοτικό και ανθεκτικό από τους προκατόχους του, αλλά και πιο εύκολο στη λειτουργία και τη συντήρηση.
Στο επίκεντρο του σχεδιασμού του λεωφορείου ήταν το ελαφρύ αλουμινένιο αμάξωμά του, μια επιλογή υλικού που βασίστηκε στις τεχνικές κατασκευής αεροσκαφών που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η χρήση αλουμινίου, σε συνδυασμό με ένα καινοτόμο ενιαίο σασί, έκανε το Routemaster σημαντικά ελαφρύτερο από τα προηγούμενα μοντέλα λεωφορείων, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα καυσίμου και μειώνοντας τη φθορά του οχήματος.
Το λεωφορείο διέθετε επίσης ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση, υδραυλικό τιμόνι και πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, προηγμένα χαρακτηριστικά που συνέβαλαν σε μια πιο ομαλή και άνετη διαδρομή για τους επιβάτες.
Το πρώτο Routemaster παρουσιάστηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 1954, κατά τη διάρκεια της Εμπορικής Εκθεσης Αυτοκινήτου στο Earl’s Court του Λονδίνου.
Προσέλκυσε αμέσως την προσοχή του κοινού και της βιομηχανίας με τον μοντέρνο σχεδιασμό και τις τεχνολογικές καινοτομίες του. Ωστόσο, το λεωφορείο θα αργούσε να κυκλοφορήσει πλήρως στους δρόμους του Λονδίνου μέχρι το 1956.
Τις επόμενες δεκαετίες, το Routemaster θα γινόταν ένα εμβληματικό στοιχείο της ζωής του Λονδίνου. Γιορτάστηκε όχι μόνο για τα πρακτικά χαρακτηριστικά του, αλλά και για τον ξεχωριστό σχεδιασμό του, με το έντονο κόκκινο χρώμα του να γίνεται συνώνυμο της ίδιας της πόλης.
Το λεωφορείο ήταν τόσο αγαπητό που, ακόμη και μετά τη διακοπή της παραγωγής του το 1968, πολλά από αυτά συνέχισαν να κυκλοφορούν στο Λονδίνο μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Διαβάστε επίσης
Influencer… χορεύει σε ζωντανή σύνδεση για τροχαίο με τρεις νεκρούς (video)
Αμερικανός καταδικάστηκε στη Ρωσία σε φυλάκιση 6 ετών για απόπειρα απαγωγής του γιου του