Στα 26,32 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη της ΚΡΙ-ΚΡΙ για το πρώτο εξάμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 24,2% σε σύγκριση με τα 21,19 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος του 2023. Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε ενίσχυση κατά 15,8%, φτάνοντας τα 130,87 εκατ. ευρώ, από 112,97 εκατ. ευρώ το 2023.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
• Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 29,44 εκατ. ευρώ, αυξημένα από 28,72 εκατ. ευρώ το 2023.
• Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,05 εκατ. ευρώ, έναντι 26,18 εκατ. ευρώ το 2023.
• Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 26,32 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 21,19 εκατ. ευρώ το 2023.
Στον κλάδο του γιαουρτιού, οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 14,5% σε αξία και 19,7% σε όγκο. Στις διεθνείς αγορές, οι πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν σημαντικά κατά 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ, και πλέον αποτελούν το 62,6% της δραστηριότητας της ΚΡΙ-ΚΡΙ στον τομέα των γαλακτοκομικών. Ιδιαίτερη ώθηση παρατηρείται από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές, όπως η Γαλλία.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 2,4% σε αξία, αλλά αύξηση 4,8% σε όγκο. Οι χαμηλότερες τιμές των προϊόντων επηρεάζουν αρνητικά την αξία των πωλήσεων, ασκώντας πίεση στα περιθώρια κερδοφορίας. Η τάση των καταναλωτών προς τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται, οδηγώντας σε αύξηση του μεριδίου αγοράς σε όγκο κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-1,0 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), διατηρώντας τη 2η θέση στην αγορά σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI) για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2024. Η ΚΡΙ-ΚΡΙ ωφελείται από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, καθώς είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός στην εγχώρια αγορά.
Στον τομέα του παγωτού, η εγχώρια αγορά παρουσίασε ισχυρή αύξηση 21,7% στις πωλήσεις, κυρίως λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών και της επέκτασης του δικτύου πωλήσεων, καθώς και της ενίσχυσης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Οι τουριστικές ροές από το εξωτερικό συνέβαλαν επίσης στην ανάπτυξη. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων παγωτού έχει επιβραδυνθεί για το υπόλοιπο της καλοκαιρινής σεζόν.
Για το υπόλοιπο του 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών. Η αναθεωρημένη πρόβλεψη της Διοίκησης για το 2024 προβλέπει συνολικές πωλήσεις άνω των 245 εκατ. ευρώ (από 233 εκατ. ευρώ αρχικά) και κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBIT) στα επίπεδα του 16% (από 15% αρχικά).
Η ΚΡΙ-ΚΡΙ συνεχίζει να ενισχύει το κοινωνικό και οικονομικό της αποτύπωμα. Πρόσφατα, η εταιρεία προσέλαβε 100 νέους υπαλλήλους, ανεβάζοντας τον αριθμό των εργαζομένων σε περίπου 700 άτομα. Επίσης, επεκτάθηκε η ζώνη γάλακτος με νέες συνεργασίες με τοπικούς κτηνοτρόφους. Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία αναμένεται να συνεισφέρουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της ΚΡΙ-ΚΡΙ, ωφελώντας και την τοπική κοινωνία.