Δραστικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού, που κάνει την κατάσταση στη Σαντορίνη αφόρητη, εξετάζουν οι αρμόδιοι φορείς, μετά τα όσα συμβαίνουν (και) φέτος στο νησί.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Καθημερινή, η βασική σκέψη είναι η εφαρμογή ενός «μοντέλου Βενετίας» – άλλη πονεμένη ιστορία στον το παγκόσμιο τουριστικό χάρτη: αύξηση του «εισιτηρίου» για τους επισκέπτες κρουαζιέρας στα 10 ευρώ και εξέταση ενός ορίου για τον ημερήσιο αριθμό επισκεπτών που μπορεί να αντέξει το νησί.
Οι παρεμβάσεις εκτιμάται πως πρέπει να είναι άμεσες, καθώς οι επιπτώσεις από τον υπερτουρισμό είναι εμφανείς. Ειδικά η ραγδαία αύξηση των επισκεπτών από τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων προκαλεί «ασφυξία» στις υποδομές του νησιού, ενώ επηρεάζει και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Αυτή τη στιγμή το πλαφόν των 8.000 επιβατών την ημέρα που υπάρχει για το νησί είναι πλασματικό. Και αυτό διότι, όπως εξηγεί κυβερνητική πηγή, υπάρχει η αδυναμία ότι στον αριθμό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται τα ημερόπλοια, που επίσης μεταφέρουν τουρίστες στο νησί, με αποτέλεσμα ο αριθμός των ημερήσιων επισκεπτών να εκτοξεύεται.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε νομοθετική ρύθμιση η οποία θα αποδεσμεύσει τη Σαντορίνη και ενδεχομένως και τη Μύκονο από την οριζόντια τιμή καθόδου των 2 ευρώ που ισχύει σήμερα για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων οι οποίοι αποβιβάζονται σε νησιά. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα, για να ακολουθήσει η αύξηση της τιμής καθόδου, η οποία, όπως αναφέρει κυβερνητικό στέλεχος, «δεν μπορεί να είναι κάτω από 10 ευρώ για τη Σαντορίνη».
Επίσης εκτιμάται ότι η κατασκευή λιμανιού στον Μονόλιθο θα δώσει ανάσες.
Προ ημερών πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Προεδρία της Κυβέρνησης με τη συμμετοχή των υπουργών Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη, Επικρατείας Άκη Σκέρτσου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη, όπου έπεσαν στο τραπέζι όλες οι προτάσεις.
Στο εσωτερικό της κυβέρνησης υπάρχουν αποκλίνουσες απόψεις, με ορισμένα κυβερνητικά στελέχη να υποστηρίζουν ότι θα έπρεπε να εξεταστεί ακόμα και το ενδεχόμενο πλήρους απαγόρευσης της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά. Απέναντι στην άποψη αυτή υπάρχει η σθεναρή αντίσταση του οικονομικού επιτελείου, που θεωρεί ότι δεν αντέχει η χώρα μας να χάσει το εισόδημα από την κρουαζιέρα.
Υπάρχουν και πιο μετριοπαθείς φωνές, που υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα, ως κατεξοχήν τουριστική χώρα, δεν μπορεί να αγνοήσει την παράμετρο της κρουαζιέρας, που είναι σημαντική πτυχή του τουριστικού προϊόντος στο σύνολό του.
Διαβάστε επίσης