Η διασημότερη Ομοσπονδία μπάσκετ του κόσμου, η NBA, βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης συμφωνιών με τρία μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και ιντερνετικές συνδρομητικές πλατφόρμες για τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων του συναρπαστικότερου και θεαματικότερου πρωταθλήματος μπάσκετ του πλανήτη, του αμερικανικού προφανώς, για τα επόμενα 11 χρόνια.
Δημοσιεύματα στις ΗΠΑ αναφέρουν πως το οικονομικό σκέλος των συμφωνιών για τις τηλεοπτικές καλύψεις των διοργανώσεων του ΝΒΑ με καθένα από τα ABC/ESPN, NBCUniversal και Amazon Prime Video και πλατφόρμες στρίμινγκ για τα επόμενα 11 χρόνια, υπολογίζεται σε περίπου 76 δισ. δολάρια, σχεδόν ανάλογο με το ΑΕΠ του Αζερμπαϊτζάν (78 δισ. δολάρια με στοιχεία του 2022).
Ειδικοί στις ΗΠΑ που ασχολούνται με τις μιντιακές μπίζνες και τα δικαιώματα αθλητικών μεταδόσεων αναφέρουν ότι οι συμφωνίες θα μπορούσαν να έχουν «κλείσει», αλλά εκτιμούν ότι το ΝΒΑ περιμένει τον- σταθερό- μακροχρόνιο ετέρο του, το δίκτυο ΝΒΑ ΤΝΤ που ανήκει στην WarnerBros Discovery, και έχει το δικαίωμα να δώσει ίση ή υψηλότερη τιμή για το πακέτο που ανήκει στην Amazon.
Οι εκπρόσωποι του ΝΒΑ, το ΔΣ του οποίου αναμένεται να συνεδριάσει σήμερα στο Λας Βέγκας, απέφυγαν να τοποθετηθούν σε ερωτήσεις αμερικανικών και διεθνών ΜΜΕ, όπως επίσης αρνήθηκαν να κάνουν σχόλια και δηλώσεις οι εκπρόσωποι των καναλιών. Αν και αναμένεται η επίσημη έγκριση των συμφωνιών από το ΔΣ του ΝΒΑ, κάποιες- συγκεκριμένες- έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ, σύμφωνα με πηγές κοντα στο ΝΒΑ. Το ESPN επιστρέφει στις μεταδόσεις του αγώνων του ΝΒΑ προσφέροντας περι τα 2,6 δισ. δολαρια ετησίως (επι 11 χρόνια). Το συγκεκριμένο «πακέτο» περιλαμβάνει εκτός από τους αγώνες της κανονικής περιόδου, τους αγώνες των πρώτων γύρων των πλέι οφ, μια σειρά περιφερειακών τελικών και τους τελικούς του ΝΒΑ, οι οποίοι μεταδίδονται από τον ραδιοτηλεοπτικό φορέα της Disney, το ABC, εδώ και πολλά χρόνια.
Το NBCUNiversal, είναι νεοεισερχόμενος «παίκτης», έχοντας κάνει πρόταση για 2,5 δισ. δολάρια ετησίως. Η συμφωνία περιλαμβάνει παιχνίδια της κανονικής περιόδου, προκριματικά πλέι οφ, και μια σειρά περιφερειακών τελικών ανα δύο χρόνια. Η προηγούμενη φορά που το NBC είχε αποκτήσει δικαιώματα τηλεοπτικών καλύψεων του ΝΒΑ ήταν στο διάστημα 1990-2002.
Η Amazon είναι η πρώτη ψηφιακή πλατφόρμα με την οποία είχε μακροχρόνια συμφωνία το ΝΒΑ. Με αντίτιμο 1,8 δισ. δολάρια θα πάρει την κανονική σεζόν του πρωταθλήματος, προκριματικούς πλει οφ, και μια σειρά περιφερειακών τελικών κάθε δεύτερο έτος.
Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, πριν από δύο χρόνια το NFL συνήψε μακροπρόθεσμες συμφωνίες με πέντε μεγάλα δίκτυα/streamers — CBS, NBC, Fox, ABC/ESPN και Amazon — αξίας 110 δισ. δολαρίων για 11 χρόνια. Στα υπόψη ότι το NFL είναι εξαιρετικά δημοφιλές στις ΗΠΑ.
Η EDO Ad EnGage, εταιρεία η οποία ειδικεύεται στις προγνώσεις και αναλύσεις διαφημιστικής απορρόφησης κατοπτεύοντας περισσότερα από 120 τηλεοπτικά δίκτυα και πλατφόρμες, εκτιμά ότι το ABC εισέπραξε 182,9 εκατ. δολάρια από πωλήσεις τηλεοπτικής διαφήμισης στις ΗΠΑ, για τους τελικούς του ΝΒΑ φέτος, προσθέτοντας άλλα 254,7 εκατ. δολάρια για τη συνολική κανονική περίοδο 2023-2024 του ΝΒΑ και τους αγώνες των πλέι οφ.
Η Warner Bros. Discovery έφτασε τα 466,2 εκατ. δολάρια για το σύνολο των αγωνιστικών περιόδων και των πλέι οφ του ΝΒΑ, ενώ το ESPN έφτασε τα 270,4 εκατ. δολάρια.