Σε 1 δισ. ευρώ ανέρχεται σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΜΕΤΚΑ, το οποίο όμως αναμένεται να διπλασιαστεί σύντομα, καθώς ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Metlen θα συμμετέχει σε έργα ύψους 3,5 δισ. ευρώ οι διαγωνισμοί των οποίων «τρέχουν» ήδη ή αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα.
Πρόκειται για έργα ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων, και άλλες «βαριές» υποδομές που αφορούν στην κατασκευή ή αποκατάσταση σιδηροδρομικών γραμμών, οδικών αρτηριών, λιμανιών, περιβαλλοντικών έργων (διαχείριση αποβλήτων) και μεγάλων κτιρίων.
Στόχος σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Ντίνο Μπενρουμπή, είναι η εταιρεία να συμμετέχει σε τέτοια έργα πάντα με την προϋπόθεση ότι αυτά θα έχουν ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους.
Μόνο τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα που αφορούν στην αποκατάσταση των καταστροφών στη Θεσσαλία στα οποία αναμένεται να συμμετέχει η ΜΕΤΚΑ, έχουν συνολικό προϋπολογισμό 1,4 δισ. ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα η ΜΕΤΚΑ διεκδικεί αυτή την περίοδο έργα όπως το ΚΕΛ Ραφήνας, το έργο ΟΕΔΑ Ύδρας, τη ΜΕΑ Καβάλας (σε κοινοπραξία με την Ηλέκτωρ) και τη ΜΕΑ Αγρινίου.
Επίσης συμμετέχει στους διαγωνισμούς για τα σιδηροδρομικά έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δις. ευρώ,, στην επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό (600 εκατ. ευρώ), αλλά και στους διαγωνισμούς για τα δύο οδικά ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα (Μαυροβούνι – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη), προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ. Μέσω κοινοπρακτικών σχημάτων διεκδικεί αρδευτικά έργα με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η εταιρία, όπως ανέφερε ο κ. Μπενρουμπή στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης, διαθέτει ισχυρή κεφαλαιακή βάση και ρευστότητα προκειμένου να εξυπηρετήσει έργα με χαρακτηριστικά ανάληψης ρίσκου από τον επενδυτή.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο της ιδιωτικά έργα που αφορούν την κατασκευή του νέου ξενοδοχείου Sani/Ikos στην Κρήτη, συμμετοχή στην κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό, ενώ έχει αναδειχθεί ανάδοχος για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Marina Galleria και πάλι στο Ελληνικό.
Έχει αναλάβει επίσης το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ του Flyover στη Θεσσαλονίκη (σε κοινοπραξία με την Άβαξ) και το οδικό έργο της Παρακάμψης Χαλκίδας Ψαχνών. Αναμένει δε την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επανέλαβε, τέλος, την πρόβλεψη για αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας στη διετία, οπότε αναμένει διπλασιασμό κερδών EBITDA το 2024 (από 21 εκατ. ευρώ το 2023) και νέο διπλασιασμό το 2025, διατηρώντας περιθώριο κέρδους EBITDA της τάξης του 10%.