Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
10.9 C
Ioannina

Μ. Κέλλης (MIT): Η έρευνα στην υγεία αλλάζει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη

Τον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει την έρευνα στον τομέα της υγείας ανέλυσε ο Καθηγητής Επιστήμης Υπολογιστών και Τεχνητής Νοημοσύνης, MIT. Επικεφαλής της Ομάδας Υπολογιστικής Βιολογίας στο MIT CSAIL, Μανώλης Κέλλης, κατά την έναρξη της δεύτερης ημέρας εργασιών του 1ου ΜΙΤ EmTech Europe στην Ελλάδα, το οποίο ολοκληρώνεται σήμερα 18 Ιανουαρίου 2024, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Στην παρουσίαση που έκανε ο κ. Κέλλης, στο πλαίσιο του παγκοσμίου φήμης συνεδρίου του MIT Technology Review, διευκρίνισε ότι «στόχος είναι να ζούμε στο μέλλον με υγεία και όχι απλώς να ζούμε πολλά χρόνια».  Ο κ. Κέλλης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η χρήση της γενετικής θα βοηθήσει στην εύρεση των αιτιών για ασθένειες όπως το Αλτσχάιμερ, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, η παχυσαρκία ή η σχιζοφρένεια, ενώ παρουσίασε την πρόοδο που έχει συντελεστεί στις αναλύσεις χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη.

Αναφέρθηκε, επίσης, στις αλλαγές προτύπων (paradigm shifts) στην ιατρική, με την έρευνα να βασίζεται στα δεδομένα αντί στις υποθέσεις. «Με συστηματικά σύνολα δεδομένων έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τη μεγάλη εικόνα κάθε ασθένειας». Τόνισε, ακόμα ότι αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο αναλύουμε τα δεδομένα. Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και τη βαθιά μάθηση «οικοδομούμε μια απεικόνιση του κόσμου από κάτω προς τα πάνω», όπου θα έχουμε «μάθηση με αναπαράσταση και όχι με απλή απεικόνιση».

Στη συνέχεια μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται οι επιστήμονες πάνω στον χάρτη του DNA, με την πολύτιμη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ έφερε συγκεκριμένα παραδείγματα παρέμβασης της γενετικής με στόχο να προχωρήσει η επιστήμη σε εξατομικευμένα θεραπευτικά μοντέλα. Όπως ανέφερε, το ΜΙΤ έχει προχωρήσει σε μια «συλλογή» γνώσεων και δεδομένων προσβάσιμη άμεσα στους ερευνητές του. «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει σαν ένα Google Maps της γνώσης», τόνισε.

Μιλώντας στη δημοσιογράφο στην «Καθημερινή» Ηλιάνα Μάγρα, ανέφερε ότι πλέον οι ερευνητές επιθυμούν να κατανοήσουν με διαφορετικό τρόπο τον άνθρωπο και τις λειτουργίες του σώματος ως μηχανισμού. Στο ερώτημα αν αυτή η γνώση θα διαμοιραστεί ή θα μείνει στα εργαστήρια του ΜΙΤ, ο κ. Κέλλης διαπίστωσε ότι υπάρχουν όντως πολλά ζητήματα και ανισότητες στην έρευνα, όμως στο πέρασμα του χρόνου η γνώση θα διαχυθεί.

Σχετικά με το πώς οι νεότερες γενιές θα έρθουν σε επαφή με αυτό τον πλούτο γνώσεων, ο καθηγητής σημείωσε ότι η επιστημονική γνώση είναι εύκολα προσβάσιμη, αναφερόμενος στις διαλέξεις που μπορούμε να βρούμε στο διαδίκτυο. Τόνισε, δε, ότι «αυτό που πρέπει να δώσουμε στους μαθητές μας είναι το κίνητρο να μάθουν – όχι η γνώση ως όγκος δεδομένων».

Hot this week

Κασσελάκης: Η τέχνη της αντιγραφής και το «παιχνίδι» Μητσοτάκη με τον θεσμό της Προεδρίας της Δημοκρατίας

«Τουλάχιστον ας έχουν την αξιοπρέπεια να παραδεχτούν όταν αντιγράφουν κάτι»

Eurovision 2025: Φαβορί του εθνικού τελικού η Klavdia με το τραγούδι «Αστερομάτα»

Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 700.000 προβολές στο YouTube

Κρήτη: Εκτός φυλακής ο 23χρονος για την σφαίρα στο κεφάλι του Νίκου Φανουράκη

O καταδικασμένος δράστης αποφυλακίζεται

Γάζα: Επιτεύχθηκε συμφωνία εκεχειρίας μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ – Τι περιλαμβάνει για ομήρους και αποχώρηση στρατευμάτων

Το βράδυ της Τετάρτης ή την Πέμπτη ηοι υπογραφές, επιμένουν οι πηγές

Η διαφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα του Πακιστάν πήγε (πολύ) λάθος – Σάλος στα social media

«Απολύστε τον διευθυντή μάρκετινγκ», έγραψε ένας, ενώ ένας άλλος ρώτησε : «Ποιος σκέφτηκε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα;»

Topics

Κασσελάκης: Η τέχνη της αντιγραφής και το «παιχνίδι» Μητσοτάκη με τον θεσμό της Προεδρίας της Δημοκρατίας

«Τουλάχιστον ας έχουν την αξιοπρέπεια να παραδεχτούν όταν αντιγράφουν κάτι»

Eurovision 2025: Φαβορί του εθνικού τελικού η Klavdia με το τραγούδι «Αστερομάτα»

Το τραγούδι έχει ξεπεράσει τις 700.000 προβολές στο YouTube

Η διαφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα του Πακιστάν πήγε (πολύ) λάθος – Σάλος στα social media

«Απολύστε τον διευθυντή μάρκετινγκ», έγραψε ένας, ενώ ένας άλλος ρώτησε : «Ποιος σκέφτηκε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα;»

Πάτρα: Φωτιά σε διαμέρισμα – Ένα άτομο στο νοσοκομείο

Η ιδιοκτήτρια του σπιτιού μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο
spot_img

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img